Ocena poziomu znajomości języka obcego pracowników i kandydatów do pracy jest niezbędna dla realizacji polityki kadrowej zakładającej posiadanie tych umiejętności. Ocena jest także konieczna w planowaniu szkoleń językowych i zawsze powinna je poprzedzać. Szkolenia, również językowe, są dzisiaj ważną pozycją w budżetach firmy, chodzi więc o to, by były to pieniądze dobrze wydane, a rezultat osiągnięty. Lepiej wykształcony pracownik, znający języki obce, to pracownik efektywniejszy i cenniejszy na rynku pracy.
Funkcja audytu jako rzetelnej i precyzyjnej oceny umiejętności językowych jest niezbędnym elementem do identyfikacji potrzeb szkoleniowych. Dla uzyskania pełnego obrazu potrzeb szkoleniowych stosuje się także badanie zdolności zapamiętywania, natomiast wywiady z pracownikami i kadrą zarządzającą, pomagają określić cele szkolenia. „Tak przeprowadzony audyt jest użyteczny dla planowanych szkoleń językowych i dla weryfikacji kandydatów do pracy w rekrutacji. Służymy przedsiębiorcom pomocą w realizacji planów rozwoju pracowników, oferujemy własne dobre narzędzia by lepiej i efektowniej przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji przy zatrudnianiu pracowników na stanowiska wymagające praktycznej znajomości języka” – mówi Dorota Daszkiewicz – członkini zarządu Szkoły Językowej „Mały Rynek” w Krakowie.
Poprawnie przeprowadzony audyt językowy sprawdza wszystkie umiejętności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, rozumienie ze słuchu. Raport audytorski musi zawierać informacje na temat poziomu znajomości języka obcego, sugestie oraz wskazówki do planowanego kształcenia z wyraźnym określeniem celów szkolenia. Dobra diagnoza oraz staranny i profesjonalny proces nauczania na pewno da oczekiwane rezultaty: zespół na dobrym poziomie kompetencji językowych czyli lepszy zespół.
Jakość na początku, jakość na końcu. Dobre przygotowanie szkoleń gwarantuje dobry wynik.
„Szkoła Języków Obcych „Mały Rynek” w Krakowie zapewnia przeprowadzenie audytu językowego przy pomocy własnych testów pisemnych sprawdzonych w czasie wieloletniej praktyki. Kolejnym etapem jest przeprowadzenie testu ustnego przy pomocy narzędzi dostosowanych do współczesnych wymogów i przez egzaminatorów, posiadających najwyższe kompetencje. Innym sposobem sprawdzania kompetencji językowych są testy TOEIC (które stosujemy jako centrum egzaminacyjne ETS)” – wyjaśnia Dorota Daszkiewicz. Testy te używane są do diagnozowania poziomu znajomości języka przed przystąpieniem do szkolenia, a potem jako narzędzie do ewaluacji wyników nauczania, poprzez śledzenie i ocenę postępów.
Audyt językowy, jest obecnie ważnym narzędziem usprawniającym procesy HR – począwszy od rozwoju pracowników, na rekrutacji kończąc. Nie sposób przecenić dobrze przygotowanego – i uszytego na miarę – audytu językowego dla organizacji, której Core Business bezpośrednio związany jest z profesjonalnym dostarczaniem usług w międzynarodowym środowisku. W dobie rozprzestrzeniających się Shared Serviców w Polsce audyt językowy musi stać się narzędziem, które zapewni spokój organizacji pod kątem jakości obsługi klienta w oparciu o najwyższe standardy. Dlatego z czasem możemy obserwować coraz większe zapotrzebowanie na dostawców innowacyjnych rozwiązań audytorskich takich, jak np. Szkoła Języków Obcych „Mały Rynek” w Krakowie, która na rynku jest już 22 lata. „Mały Rynek” w zanadrzu swoich usług oferuje autorskie materiały i narzędzia. „Pora na udostępnienie dobrych metod i dobrych praktyk. To też ten moment w naszej działalności, że możemy udostępniać swoje autorskie materiały i narzędzia w branży, w której czujemy się liderem. Posiadamy duże doświadczenie w realizacji projektów audytorskich dla firm i zapewniamy wszystkim naszym klientom wsparcie konsultingowe od strony wdrażania projektów audytorskich” – relacjonuje Dorota Daszkiewicz. W czasach, w których wszystkie obszary HR poszukują mierzalnych i skutecznych rozwiązań, które w dodatku wdzięcznie dadzą się raportować – audyt językowy jest pomocnym narzędziem.
źródło: Mały Rynek