Sukces w biznesie możliwy jest dzięki ciągłemu doskonaleniu organizacji. Josh Bersin podpowiada, na jakie działania należy zwracać uwagę w celu zwiększania zdolności adaptacyjnej, innowacyjności oraz współpracy wewnątrz organizacji.
1. Rozwój liderów na każdym poziomie struktury organizacyjnej – Obecnie decyzje podejmowane są na każdym szczeblu organizacji, dlatego tak ważne jest rozwijanie kompetencji przywódczych u jak największego grona pracowników.
2. Tworzenie kultury uczenia się – Organizacje dynamicznie rozwijające się charakteryzuje kultura uczenia się i dzielenia się wiedzą. Pracownicy są zachęcani do uczenia się, błędy poddawane są dyskusjom, analizowane są najlepsze praktyki biznesowe itp.
3. Tworzenie małych zespołów – Badania zrealizowane przez Richarda Hackman’a pokazują, że małe zespoły przewyższają wydajnością duże zespoły. Zdaniem badacza optymalna liczebność zespołu to 6 osób. Małe zespoły szybciej podejmują decyzje, ich członkowie uczą się od siebie nawzajem, a także każdy z nich ma poczucie odpowiedzialności za realizację celu.
4. Koncentracja na feedbacku – Należy zachęcać pracowników do wzajemnego udzielania sobie informacji zwrotnych, a także proszenia o informacje zwrotne. Warto także nauczyć ich, w jaki sposób przekazywać konstruktywny feedback.
5. Transparentność informacji – Działy HR wciąż borykają się z trudnościami w ocenie produktywności, identyfikowaniu osób o wysokim potencjale rozwojowym, a także rozwoju przyszłych liderów. Jedną z przyczyn owych trudności jest nieujawnianie ważnych danych wewnątrz organizacji, lecz pozostawianie ich do dyspozycji tylko wąskiej grupy kadry zarządzającej.
6. Komunikacja misji, wizji i wartości organizacji – Świadomość misji i wizji organizacji oraz zgodność wartości ukierunkowuje pracowników oraz jest punktem odniesienia dla podejmowanych działań.
Źródło: Bersin&Associates