Jak organizacje mają osiągać ustalone cele w tak niepewnych czasach? Na jakich aspektach należy skupić się w tym roku? Propozycję odpowiedzi na te pytania przedstawia Madeline Laurano z Aberdeen Group.
– Zwiększenie wiedzy o klientach – nie wystarczy dostosowywać strategię personalną do potrzeb biznesu. HR musi zrozumieć sedno biznesu, czyli poznać i zrozumieć klientów firmy.
– Planowanie potrzeb kadrowych – najlepsi pracodawcy identyfikują luki pomiędzy podażą a popytem pracowników w odniesieniu do specyficznych wymogów biznesu.
– Budowanie zaangażowania pracowników – należy wziąć pod uwagę to, iż poziom zaangażowania jest dobrym wskaźnikiem rozwoju organizacji. W działania te powinien zaangażować się zarówno biznes jak i HR.
– Ocena – Inwestycja w ewaluację przyczynia się do zwiększenia efektywności poszczególnych procesów, a w konsekwencji powoduje lepszą realizację celów organizacji.
– Wprowadzanie kultury innowacji – przejawiającej się m.in. poprzez poszukiwanie efektywniejszych narzędzi pozyskiwania pracowników, zarządzania doskonaleniem pracowników, wdrażanie nowych pomysłów.
Źródło: Madeline Laurano, Aberdeen Group