Rola wizerunku pracodawcy w pozyskiwaniu talentów

Najnowsze badanie zrealizowane przez portal LinkedIn wśród 2 250 osób odpowiedzialnych za rekrutację w organizacjach z USA wskazują, jaką rolę pełni wizerunek pracodawcy w strategii pozyskiwania talentów. Poniżej zamieszczamy kilka wybranych wniosków z badania:




1.    Inwestycja w wizerunek pracodawcy przynosi oszczędności firmie

Okazało się, że firmy posiadające silną markę pracodawcy notują znaczące oszczędności. Koszt zatrudnienia pracownika jest ponad dwukrotnie niższy niż u pracodawców o słabej marce.



Ponadto, „silni” pracodawcy wykazują niższy o 28% wskaźnik fluktuacji kadr niż pracodawcy o kiepskim wizerunku na rynku pracy.


2.    Osoby odpowiedzialne za rekrutację mają tendencję do nazbyt pozytywnego postrzegania atrakcyjności pracodawcy

W 10 stopniowej skali atrakcyjności firmy jako miejsca pracy prawie żaden z respondentów nie dał swej organizacji mniej niż 7 punktów.


3.    Budowanie silnej marki pracodawcy jest bardzo ważne w celu przyciągania pasywnych kandydatów

Liczne badania LinkedIn pokazują, że kandydatów pasywnych do zmiany pracy motywują zupełnie inne czynniki niż kandydatów aktywnych. Dla kandydatów pasywnych bardziej atrakcyjna jest perspektywa wyzwań zawodowych i posiadania wpływu. Pasywni kandydaci zwracają również większą uwagę na kulturę organizacyjną. Co więcej, zdarza się, że stawiają ten aspekt wyżej niż wynagrodzenie i świadczenia pozapłacowe. Aktywnych kandydatów natomiast bardziej motywują możliwości rozwoju zawodowego i doskonalenia kompetencji. Zważywszy na fakt, że około 80% kandydatów to kandydaci pasywni, wskazane jest wdrożenie strategii rekrutacyjnej skierowanej do tej grupy.

Budowanie silnego wizerunku pracodawcy jest elementem sprzyjającym nie tylko rekrutacji, lecz również retencji pracowników. Warto więc jeszcze raz przeanalizować, jaki wizerunek  firmy wyłania się z opinii pracowników i kandydatów do pracy, ponieważ może się okazać, że jest on odmienny od tego co się nam wydaje.


Źródło: LinkedIn

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0