CSR się opłaca

Minął rok od publikacji normy ISO 26 000 – przewodnika dla organizacji, zawierającego wytyczne do przekształcenia organizacji w odpowiedzialną społecznie.

Według ISO 26 000 zasady, którymi kieruje się odpowiedzialna organizacja to:

ODPOWIEDZIALNOŚĆ za wpływ na otoczenie
TRANSPARENTNOŚĆ
ETYCZNE ZACHOWANIA
UWZGLĘDNIANIE POTRZEB INTERESARIUSZY
PRZESTRZEGANIE PRZEPISÓW PRAWA
PRZESTRZEGANIE MIĘDZYNARODOWYCH NORM
PRZESTRZEGANIE PRAW CZŁOWIEKA


Różne działania podejmowanie podejmowane mogą wpłynąć według normy między innymi na:

WZROST ZAUFANIA OTOCZENIA
ŁATWIEJSZA REKRUTACJA
NIŻSZE KOSZTY WYNIKAJĄCE Z OSZCZĘDNOŚCI ZASOBÓW
POPARCIE SPOŁECZNE
LOJALNOŚĆ i MORALE PRACOWNIKÓW


To teoria. Jak działania z zakresu CSR mogą wpłynąć na sukces firmy w praktyce?

W tej materii warto zapoznać się z listopadowym wydaniem „Harvard Business Review„

Tematem przewodnim numeru jest: How Great Companies Think Differently. Między innymi jest bardzo obszerny artykuł Rosabeth Moss Kanter o tym samym tytule czy artykuł „It’s hard to be good„

Co firmy – liderzy robią inaczej? Tworzą wartość społeczną. Rozwiązują problemy współczesnego świata. Przy czym oczywiście wypracowują zysk.

Ciekawym podcastem w tym temacie jest również z Harvard Business Review jest Higher Ambition Leadership.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0