Warto wykształcić w organizacji świadomość, że rekrutacja jest procesem stałym, a nie doraźnym działaniem w momencie, kiedy pojawia się wakat. Wytworzenie ‘rekrutacyjnej kultury organizacyjnej’, w której pracownicy firmy będą jej ambasadorami 24/7, nie jest łatwe, ale na pewno opłaca się podjąć ten trud.
W jakich okolicznościach mogą to robić? Na pewno częściej, niż zdają sobie z tego sprawę wykorzystując w tym celu sieć znajomości akademickich i zawodowych czy też swoją aktywność w różnego rodzaju stowarzyszeniach, forach i kołach zainteresowań. Skutecznym i coraz bardziej powszechnym narzędziem wspierającym zaangażowanie pracowników w rekrutację jest program poleceń pracowniczych, czyli gratyfikacja za polecenie osoby, która została zatrudniona. Stosując tego rodzaju rozwiązanie nie tylko oszczędzamy czas i koszty, ale także możemy spodziewać się, że zatrudniona osoba rzeczywiście jest kompetentna, bo kto poleciłby osobę o słabych kwalifikacjach wiedząc, że będzie z nią współpracować…
Więcej na ten temat napisała Magda Bubeła w artykule „Pozytywne doświadczenie rekrutacyjne” zamieszczonym w MagazynieHR.