Dbaj o swój talent pipeline!

O tym, że ludzie są najważniejszym czynnikiem sukcesu firmy napisano już wiele. Z tego też wynikają ogromne wysiłki wielu firm poświęcane procesowi rekrutacji nowych pracowników.

Obecnie nie wystarczy już pozyskiwanie puli odpowiednich kandydatów do konkretnego procesu rekrutacji i wybór najlepszego, lecz należy starać się być w kontakcie z kandydatami, którzy nie uzyskali zatrudnienia.


W literaturze przedmiotu można spotkać się z określeniem talent pipeline, co rozumiane jest jako pula wykwalifikowanych i zainteresowanych dołączeniem do firmy kandydatów, którzy odpowiadają potrzebom biznesowym, i w którymś momencie okażą się niezbędni. Warto więc podjąć działania mające na celu podtrzymanie ich zainteresowania pracą w firmie.


Tradycyjne podejście do rekrutacji zakłada jego reaktywność. Zgodnie z tym ujęciem po zidentyfikowaniu potrzeby personalnej publikuje się ogłoszenie w internecie, uczestniczy w  targach pracy i czeka na wpływ aplikacji. Obecnie rekrutację powinny charakteryzować bardziej proaktywne działania. Nawet w sytuacji, jeśli firma aktualnie nie prowadzi procesów rekrutacyjnych, należy pracować nad sposobami przyciągnięcia potencjalnych kandydatów, co powoduje nie tylko oszczędność czasu, ale i nerwów. Co więcej, wysiłki poczynione na rzecz przyszłych rekrutacji sprawią, że prawdopodobieństwo popełnienia błędu przy obsadzaniu stanowiska będzie niższe. Zważywszy na fakt, iż zasoby potencjalnych pracowników, dokładnie odpowiadających potrzebom firmy są wciąż dosyć wąskie, warto zastanowić się nad „gromadzeniem” grona kandydatów, którzy mogą odegrać istotną rolę podczas kolejnej rekrutacji, a także informować ich o przyszłych wakatach.


Kolejną przesłanką dla przyjęcia proaktywnej postawy jest sposób poszukiwania pracy przez kandydatów, który uległ zmianie. Po pierwsze, kandydaci dokładnie wiedzą, czego oczekują od pracodawcy – m.in. dobrego wynagrodzenie, samodzielności, możliwości pracy elastycznej, zachowania równowagi między pracą zawodową a życiem prywatnym, rozwoju kariery. Co więcej, dokładnie wiedzą, jak to osiągnąć. W poszukiwaniu pracy wykorzystują szereg różnych źródeł takich jak portale rekrutacyjne, polecenia znajomych, media społecznościowe itp. Często starają się pokazać potencjalnemu pracodawcy swoje zaangażowanie, podejmują z nim stałą interakcję, które to działania mają na celu zdobycie zatrudnienia. Dlatego należy wykorzystywać każde narzędzie, jakie mamy do dyspozycji, w celu utrzymania kontaktu z zainteresowanymi kandydatami.


Źródło: CareerBuilder

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0