Alfabet HR: efekt halo

Efekt halo – halo effect

jeden z błędów postrzegania społecznego, polegający na tym, iż badający, pod wpływem ogólnego wrażenia, jakie wywarła na nim dana osoba lub pod wpływem jednej jej cechy formułuje wnioski natury ogólnej na temat tej osoby. Efekt ten może mieć bardzo duże znaczenie w ocenie kandydatów do pracy lub podwładnych, prowadząc do zaniżania lub zawyżania wyników osoby ocenianej.


Alfabet HR-u udostępniony jest przez Portal Rynku Pracy HRK.PL

 

 



Warto także przeczytać:

„Błędy w procesie selekcji kandydatów do pracy – jak ich uniknąć?”

„Efekt halo w biznesie”

„Rekrutacja kandydata – możliwe błędy oceny”

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0