Netia S.A. wdraża elektroniczną ewidencję czasu pracy

Ponad 1200 pracowników operatora telekomunikacyjnego Netia S.A. zostanie objętych systemem elektronicznej ewidencji czasu pracy. Autorskie rozwiązanie TM Box firmy GAVDI zoptymalizuje proces planowania, ewidencji oraz analizy czasu pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.


Decyzja o wprowadzeniu elektronicznej ewidencji czasu pracy firmie Netia S.A. została podyktowana potrzebą sprawniejszego raportowania czasu pracy objętego ściśle określonymi wymogami Kodeksu Pracy. W naszej firmie wprowadzone są trzy systemy czasu pracy: administracyjno-biurowy, równoważny i zadaniowy. Każdy pracownik wykonuje ewidencję za dany miesiąc, która następnie jest akceptowana przez przełożonego. Do tej pory nie mieliśmy narzędzia, które raportowałoby wykonanie tej czynności, dlatego o wsparcie w tym obszarze poprosiliśmy firmę GAVDI – mówi Beata Swat, Starszy Specjalista ds. Personalnych w Netia S.A.

Proces wdrożenia został podzielony na trzy etapy. Pierwsza część projektu zakończona w czerwcu objęła osiemdziesięcioosobową grupę pracowników. W drugiej fazie kolejnych 923 zatrudnionych rozliczyło swój czas pracy wykorzystując elektroniczną ewidencję czasu pracy. W ostatnim etapie, którego zakończenie planowane jest na koniec sierpnia b.r., systemem ma zostać objętych ponad dwustu pracowników.

Mimo, że projekt jest w trakcie realizacji, już teraz można zidentyfikować wielowymiarowe korzyści płynące z zastosowania prekonfigurowanego narzędzia TM Box. Powszechnym problemem polskich pracodawców wynikającym z obowiązujących, skomplikowanych przepisów prawa pracy jest wysoka pracochłonność działań mających na celu prawidłowe planowanie i rozliczanie czasu pracy. Rozwiązanie TM Box umożliwia wysoką automatyzację tych czynności i daje pewność zgodności planowania z zasadami kodeksowymi, zmniejszając ryzyko poniesienia odpowiedzialności zewnętrznej związanej z nieprawidłowościami w czasie pracy. Dodatkowo aplikacja umożliwia łatwiejszą kontrolę przełożonych nad wykorzystywaniem czasu pracy przez pracownika, co oznacza większą dyscyplinę pracy – zauważa Teresa Olszewska, prezes zarządu GAVDI Polska. Wykorzystanie TM Box minimalizuje nakłady na wykonanie bieżących czynności związanych z zarządzaniem czasem pracy, zapewnia szybszą obsługę i krótszy czas wykonywania ewidencji – dodaje. Elektronizacja tego obszaru oznacza także ograniczenie wykorzystania papierowych dokumentów, a tym samym wymierne oszczędności finansowe.

Sukces dwóch pierwszych etapów wdrożenia daje nam pewność, że ostania faza projektu również zostanie sfinalizowania z powodzeniem. Konsultanci GAVDI to osoby z dużym doświadczeniem w obszarze SAP, co było dla nas kluczowym argumentem przy wyborze firmy wdrożeniowej. Oferowane przez GAVDI oprogramowanie dało nam również pewność, że nowa aplikacja będzie w pełni kompatybilna z systemem SAP, z którego korzystaliśmy już wcześniej.  Dzięki temu projekt przebiega sprawnie, a wszelkie pojawiające się problemy spotykają się z szybką reakcją konsultantów – komentuje Beata Swat.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0