Kto dba o wizerunek pracodawcy?

Naturalnym środowiskiem dla employer branding w firmach wydają się być działy personalne. Nie zawsze jednak specjaliści z zakresu HR posiadają fachową wiedzę z tego zakresu, umożliwiającą im wprowadzenie całościowych projektów wzmacniających wizerunek pracodawcy na rynku pracy. Nie zawsze też działy te dysponują budżetem umożliwiającym realizację takich działań.

Raport „Employer Branding Insights 2009”, przygotowany przez konsultantów Universum, wskazuje, że współpraca pomiędzy działami może przynieść wymierne korzyści dla wizerunku firmy jako pracodawcy.

Raport jest rezultatem badania, przeprowadzonego w okresie od września do listopada 2008 r. wśród 875 przedsiębiorstw. Przedstawiciele firm odpowiadali na pytania dotyczące ich aktywności w zakresie employer branding (całościowe wyniki zostały opublikowane w „Employer Branding Insights Report 2009”). Chcieliśmy zobaczyć, jak poszczególne działy w przedsiębiorstwach rozumieją swoje zadania employer branding. Pytaliśmy o to, które departamenty powinny zajmować się employer branding, a które faktycznie to robią.

W przypadku działów personalnych oczekiwania i rzeczywistość idą w parze: 90% badanych uważa, że powinny być zaangażowane w działania employer branding i prawie ta sama (87%)  liczba respondentów potwierdza, że tak faktycznie się dzieje. Największe wątpliwości co do swojego zaangażowania w employer branding widać w działach marketingu i komunikacji.

72% respondentów uznaje, że dział marketingu powinien włączyć się w budowanie wizerunku pracodawcy i aż 82% chciałoby widzieć takie zaangażowanie po stronie działu komunikacji. Niestety, tylko 47% z nich może potwierdzić udział marketingu i 49% udział komunikacji w swojej firmie.  Zaangażowanie różnych zespołów w budowanie strategii wizerunkowej to ważne zadanie dla specjalistów employer branding, ponieważ komunikacja, tak wewnętrzna jak i zewnętrzna, ma dla niej zasadnicze znaczenie.

Jak wskazują respondenci, 59% wysokiej kadry zarządzającej jest aktywnie zaangażowana w pracę nad wizerunkiem firmy jako pracodawcy. To bardzo dobry znak. Świadczy bowiem o tym, że są podstawy do dyskusji nad employer branding na najwyższym szczeblu w firmie. A to z kolei oznacza, że w pracę nad wizerunkiem można zaangażować więcej zespołów. Martwi jedynie fakt, że tylko 37% dyrektorów regionalnych aktywnie angażuje się
w kształtowanie marki firmy jako Idealnego Pracodawcy.

Źródło: www.employerbrandingtoday.com

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0