Kompania Piwowarska, która miesięcznie otrzymuje prawie 2000 aplikacji rekrutacyjnych zdecydowała się wdrożyć nowy, oparty na elastycznej platformie, umożliwiającej zarządzanie znaczną ilością aplikacji nadesłanych przez kandydatów – system MrTedTalentlink.
1800 aplikacji oraz 12 nowych ofert pracy to średni bilans miesięczny rekrutacji w KP. Aby zarządzać taką ilością nadesłanych CV oraz listów motywacyjnych konieczne jest nowoczesne i elastyczne rozwiązanie, które jednocześnie umożliwi stały kontakt z kandydatami.
Celem wdrożenia MrTedTalentlink było usprawnienie kontroli nad procesem rekrutacji, ułatwienie przesyłania danych pomiędzy działem rekrutacji a menadżerami oraz stworzenie sprawnego systemu publikacji ofert i selekcji kandydatów. Ważnym czynnikiem było również zapewnienie bezpiecznej i dostosowanej do potrzeb KP bazy danych.
„Kandydat najpierw dostaje potwierdzenie od systemu, że aplikował a następnie jest na bieżąco powiadamiany o tym co dzieje się z jego aplikacją.” – zapewnia Barbara Zawadzka, specjalista ds. personalnych w Kompanii Piwowarskiej.
Wraz z wdrożeniem systemu odświeżona została strona http://www.karierawkp.pl/develop, dotycząca kariery w Kompanii Piwowarskiej, która wraz z systemem MrTedTalentlink tworzy spójny w wyglądzie i funkcjonalności serwis. Kandydaci mają dostęp do aktualnych ofert pracy, możliwość składania aplikacji on-line czy ustawienia powiadomienia o nowych ofertach pracy.
Wdrożenie w KP
„Proces wdrożenia był okresem wzmożonej pracy, gdyż oprócz codziennych zajęć znaczną część czasu poświęciliśmy na konfigurację systemu i dostosowanie go do naszych potrzeb. Z drugiej strony sami „uczyliśmy” system aby wspierał naszą pracę tak, by zespół nie musiał się do niego dostosować. Z perspektywy czasu zauważamy ułatwienie w publikacji ogłoszeń, selekcji aplikacji, przeszukiwaniu baz danych i kontroli procesu na każdym etapie. Szczególnie zauważalne było to przy prowadzeniu kilkunastu procesów rekrutacyjnych na raz.” – wspomina Barbara Zawadzka i dodaje – „Dodatkowym atutem jest stała komunikacja z kandydatami na każdym etapie”.
System MrTedTalentlink funkcjonuje w Kompanii Piwowarskiej już kilka miesięcy.
„W przypadku Kompanii Piwowarskiej proces wdrożenia systemu przebiegał bardzo sprawnie, ze względu na niezwykle konkretne oczekiwania doświadczonego zespołu HR tej firmy. Kompania Piwowarska z równą uwagą traktuje zarówno rekrutacje zewnętrzne, jak i wewnętrzne, stąd wśród licznych narzędzi, które klient otrzymał do swojej dyspozycji, znalazł się np. osobny moduł dedykowany rekrutacjom prowadzonym wśród pracowników firmy. Zadbaliśmy także o bezpieczną i wygodną w nawigacji bazę kandydatów.” – wyjaśnia Edyta Kopczyńska, Konsultant ds. Projektów, MrTed Polska / Grupa Pracuj
Źródło: Pracuj.pl