Pierwsza edycja CSR Case Study dobiegła końca. 19 czerwca w Katowicach odbyła się Gala Finałowa podsumowująca konkurs. Na Gali pojawili się zarówno adresaci konkursu, czyli studenci zainteresowani Społecznie Odpowiedzialnym Biznesem ale również śmietanka polskiego Corporate Social Responsibility.
Konkurs zorganizowany przez Ambasadora Ligi Odpowiedzialnego Biznesu miał swój finał w Katowicach, gdzie zostały ogłoszone wyniki. Uczestnicy Gali Finałowej poza poznaniem zwycięzców i obejrzeniem ich rozwiązań, mogli pogłębić swoją wiedzę na temat Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i poznać rzeczywiste działania organizacji, które zajmują się tym od dawna i mają ogromny bagaż doświadczeń w tej dziedzinie.
19 czerwca 2009 upłynął w całej Polsce w charakterze dnia podsumowań i zakończeń. To właśnie tego dnia kilka milionów przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich zakończyło rok szkolny 2008/2009. Tego samego dnia dobiegła końca pierwsza edycja Corporate Social Responsibility Case Study. Aby zaakcentować prestiż jak i profesjonalizm całego projektu, impreza zorganizowana została w sali konferencyjnej hotelu Qubus Prestige.
Pierwsza edycja konkursu cieszyła się sporym zainteresowaniem, prawdopodobnie wynika to z niszy jaką stanowi to zagadnienie. Koncepcja Społecznie Odpowiedzialnego Biznesu rzadko jest poruszana na polskich uczelniach, a konkursów czy olimpiad nie widać. Dobra promocja projektu sprawiła, że zainteresowani trafili na stronę konkursową, a tam mogli już zapoznać się ze szczegółami zadania.
Do organizatorów napłynęło kilkanaście prac, z których jury wybrało 5 najlepszych prac i je postanowiono nagrodzić. Wśród Jury zdania były podzielone i do ostatniego głosu wahała się decyzja, kto zostanie zwycięzcą konkursu. Ostatecznie najwięcej punktów uzyskał Ireneusz Tomeczek, który przygotował najlepszą strategię, była innowacyjna, spójna i co ważne, realna do wprowadzenia.Organizatorzy już zapewniają, że dołożą wszelkich starań, by za rok zorganizowana została druga edycja konkursu. Już bowiem pojawiły się głosy poparcia i pierwsze deklaracje sponsorskie.
„Gala Finałowa CSR miała stanowić nie tylko podsumowanie i uhonorowanie zwycięzców konkursu, chcieliśmy aby stała się pewnego rodzaju platformą komunikacji młodych adeptów CSR z doświadczonymi menedżerami. Myślę, że udało się to w 100%. Poza obecnością laureatów i studentów, z zaproszeń na Galę skorzystali przedstawiciele firm MSP oraz przedstawiciele takich marek jak TESCO Polska, Kompania Piwowarska, British American Tobacco czy Kompania Węglowa S.A.” mówi lider projektu, Wojciech Bachta.
Poza jakże cennymi rozmowami kuluarowymi i nowymi kontaktami, program Gali przewidywał również część merytoryczną. Przedstawiciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Przemysław Oczyp wygłosi prelekcje na temat CSR jako nowej jakości w biznesie. Później uczestnicy mogli poznać strategię liderów CSR w Polsce, swoje działania przybliżyły firmy: Tesco, Kompania Piwowarska oraz BAT. Punktem kulminacyjnym była debata oxfordzka, w której to wyśmienici goście przytaczali kolejne argumenty, które miały odnosić się do tezy, że CSR to domena dużych firm.
Gala na pewno nie pozostanie bez echa w CSR-owym światku, a jako kolejna dobra inicjatywa pomoże w promowaniu koncepcji kształtowania przez przedsiębiorców swoich działań w sposób odpowiedzialny i bezkolizyjny względem swoich interesariuszy.
Wojciech Bachta – Ambasador Ligi Odpowiedzialnego Biznesu
Źródło: CRSinfo