Aż 63 procent firm z branży technologicznej nie korzysta z możliwości prowadzenia blogów korporacyjnych – wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide, globalną sieć public relations.
W przeprowadzonym w pierwszym kwartale tego roku badaniu wzięła udział grupa 335-ciu menedżerów zarządzających międzynarodowymi firmami informatycznymi. Wśród nich znaleźli się także przedstawiciele firm mających swoje oddziały w Polsce.
Dlaczego nie prowadzimy blogów firmowych?
- 36 % badanych uważa, że spośród narzędzi komunikacji z otoczeniem właśnie blogi wymagają poświęcenia zbyt dużej ilości czasu,
- 33 % badanych nie widzi w prowadzeniu blogów żadnych korzyści,
- 12 % obawia się negatywnych reakcji i komentarzy dotyczących firmy pod wpisami prowadzących blogi korporacyjne.
Jakie motywy zatem mają firmy, które prowadzą blogi firmowe?
- 51% twierdzi, że głównie jest to potrzeba wzmocnienia interakcji klientów z firmą
- 23 % z nich bloguje, by uczestniczyć w debatach i wymianie doświadczeń biznesowych
- 14 % prowadzących blogi korporacyjne wskazało, że używają blogów do podniesienia poziomu rozpoznawalności firmy
- 11 % bloguje by wzmocnić działania z zakresu pozycjonowania.
O tym, że blogi prowadzić warto i że już wkrótce ta forma komunikacji stanie się standardem nie trzeba dyskutować. Biorąc pod uwagę rozwój form komunikacji pracowników czy klientów poza firmą, organizacje będą zmuszone przystosować się do zmian. Im szybciej tym lepiej.
Według Madsa Christensena, dyrektora ds. sieci w Eurocom, blogi to dobry sposób na nawiązanie nowych relacji z klientami. „Interaktywna specyfika Web 2.0 oraz serwisów społecznościowych stawia ogromne wyzwania przed wszystkimi organizacjami, w tym firmami IT, które muszą przystosować swoje działania komunikacji z klientami do nowych możliwości.” – przekonuje Christensen.
Idąc za przykładem gigantów warto już myśleć o:
- prowadzeniu bloga przez CEO (przykładem Jonathanem Schwartz, Sun Microsystems)
- prowadzenia bloga pracowniczego (np. blog o karierze w Sodexo)
- prowadzenia blogów zewnętrznych (przykładem mBank)
- wypracowaniu wskazówek dotyczących blogowania dla pracowników (przykładem IBM)
Źródła: e-biznes.pl, IDG.pl