Kogo szczególnie wynagradzać?

Badanie dotyczące stylu pracy i zarządzania własną energią, którego kolejna edycja niedawno ruszyła, ma pokazać, jaki procent pracowników nie trzyma się ustalonego planu dnia i swoich priorytetów. Jednocześnie – jak często ma zadania przerywane przez maile, telefony, czy pytania kolegów. Tego typu niekorzystne nawyki związane z wykonywaniem obowiązków zawodowych dla każdej firmy oznaczają konkretne straty.

Można je łatwo policzyć. Np. mnożąc stawkę godzinową przez czas, jaki statystyczny pracownik spędza na ponownym skupieniu uwagi na zadaniu po tym, jak został od niego oderwany, np. przez telefon (średnio ponowne skupienie uwagi zajmuje od 10 do 25 minut).

 – Osoby, które potrafią dobrze zarządzać swoją energią, są zwykle bardziej opanowane, wytrwałe, skoncentrowane na zadaniach, łatwiej dostosowują się do zmieniających się sytuacji – mówi Małgorzata Czernecka, szefowa Human Power i inicjatorka badania. – Posiadają tym samym kompetencje wspomagające, umożliwiające im maksymalne korzystanie z umiejętności, wiedzy i talentów bezpośrednio związanych z ich stanowiskiem pracy. Pracodawcy powinni umieć identyfikować takich ludzi i tworzyć środowisko, które nie sabotuje ich efektywności.

Badanie efektywności

Firmy, które zdecydują się przeprowadzić badanie „Praca, Moc, Energia w polskich firmach” wśród swoich pracowników, otrzymają diagnozę poziomu ich efektywności. Dowiedzą się, na ile pracownicy spędzają czas na sprawnym i wysokojakościowym wykonywaniu zadań, a na ile będąc ciągle rozproszonymi.

W tegorocznej edycji badania powstaną dwa raporty ogólnopolskie. Pierwszy z typologią liderów i pracowników uwzględniającą ich umiejętności zarządzania energią i efektywnością. Drugi dotyczyć będzie najczęstszych źródeł rozproszeń, skutków wielozadaniowości, sabotowania własnej efektywności oraz stylów pracy kadry zarządzającej.

Bazując na uwagach osób czytających ubiegłoroczny raport, a także na obserwacjach naszych ekspertów prowadzących szkolenia z zarządzania energią, zdecydowaliśmy się na rozbudowanie puli pytań z obszaru związanego z umysłem, czyli energią mentalną. To ona jest kluczowa, jeśli mówimy o wysokiej efektywności – dodaje Małgorzata Czernecka. Wagę tych samych czynników wpływających na efektywność pracy potwierdza również firma Aon, jeden z partnerów badania.

Liczy się środowisko

Jak wynika z naszych analiz w ramach projektu Best Employer, jednym z kluczowych czynników mających wpływ na zaangażowanie pracowników jest to, na ile firma jest w stanie stworzyć środowisko sprzyjające efektywnej pracy. Pracodawcy muszą więcej uwagi poświęcić na tworzenie takich warunków pracy, w którym pracownik, kiedy jest taka potrzeba, mógł skutecznie odseparować się od korporacyjnego zgiełku – mówi Magdalena Warzybok, Dyrektor Praktyki Talent, Aon. – Sprzyja to nie tylko zwiększeniu efektywności indywidualnej, ale też kreatywności czy poszukiwanym przez wszystkie organizacje innowacjom. Mimo skokowego rozwoju technologii nie obserwujemy bowiem symetrycznego wzrostu efektywności pracy. Dlatego przyłączamy się do postulatu dbania o higienę energetyczną pracowników z jednoczesnym praktykowania nawyków służących koncentracji.

Tegoroczne badanie „Praca, Moc, Energia w polskich firmach” Human Power realizuje we współpracy z Aon, Kinnarps Polska, Dailyfruits, Uniwersytetem Łódzkim oraz Akademią Leona Koźmińskiego.

Firmy zainteresowane udziałem w badaniu mogą przesłać swoje zgłoszenie przez stronę: www.humanpower.pl.

 


Źródło: humanpower.pl

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0