Sposób naszej pracy się zmienia. Zwiększona mobilność i współpraca przyczyniają się do powstania bardziej różnorodnych stylów pracy. Dzięki wnikliwym badaniom, Plantronics zidentyfikowało 7 różnych typów osobowości, które składają się na 91% zatrudnienia w typowej firmie. Dzięki temu krótkiemu przewodnikowi wyposażysz pracowników w urządzenia, które rozwiążą ich problemy komunikacyjne.
W obliczu zmieniających się sposobów wykonywania pracy nie wystarczą już rozwiązania technologiczne jednakowe dla wszystkich. Wdrażając nowe strategie, przedsiębiorstwa powinny zwrócić uwagę na ludzi, którzy je tworzą, skupić się na potrzebach odpowiadających poszczególnym stanowiskom i stylom pracy oraz wyzwaniach, które najczęściej im towarzyszą. Rozwój technologii daje nowe możliwości wykonywania swoich zadań w wybranym miejscu i czasie, co wspiera produktywność i zaangażowanie. Wymaga to jednak odpowiedniego wyposażenia i zarządzania. Zrozumienie nowych stylów pracy to klucz do wdrożenia odpowiednich rozwiązań.
Plantronics przeprowadziło wnikliwe badania, których celem było stworzenie szczegółowych profili osobowych. Pozwoliło to na lepsze zrozumienie zmieniających się potrzeb pracowników w obszarze komunikacji. Wyniki badania mogą pomóc przedsiębiorcom i działom IT w wyborze urządzeń i technologii najlepiej dopasowanych do preferencji członków ich zespołów, poprawiając funkcjonowanie firmy i tworząc dla nich przyjazne środowisko pracy. W obliczu coraz bardziej odczuwalnych problemów z rekrutacją, może to stanowić jeden z czynników, które pomogą pozyskać i zatrzymać w organizacji wartościowych pracowników.
Prowadząc badania na grupie ponad 4500 pracowników, stworzono 7 profili osobowych, które składają się na 91% osób zatrudnionych w typowym przedsiębiorstwie. Opracowując je, wzięto pod uwagę trzy główne obszary: stacjonarną pracę biurową, elastyczny i zdalny tryb pracy oraz styl pracy kierowników i osób zarządzających projektami. Szukano wzorów, które najlepiej opiszą sposoby pracy i komunikowania się, najczęstsze problemy oraz urządzenia, których potrzebują.
Oto profile osobowe opracowane na podstawie badań:
-
PRACOWNIK BIUROWY – 18% zatrudnionych w typowym przedsiębiorstwie
Pracuje w biurze, chętnie podejmuje współpracę i jest otwarty na nowe technologie. Jako że pracownicy biurowi pracują w pomieszczeniach typu open space i spędzają większość dnia przy swoich stanowiskach, ich największymi problemami są hałas płynący z otoczenia i czynniki rozpraszające uwagę. Chcą, aby komunikacja za pomocą wielu urządzeń przebiegała płynnie.
-
OSOBA KONTAKTOWA – 17% zatrudnionych w typowym przedsiębiorstwie
Osoba kontaktowa pracuje bardziej tradycyjnie, więc najlepiej czuje się w otoczeniu znanych systemów i urządzeń, np. telefonu stacjonarnego. Takie osoby większość czasu spędzają, komunikując się w biurze, więc muszą sobie radzić z czynnikami dekoncentrującymi w pracy, hałasem otoczenia i brakiem prywatności podczas rozmów.
-
PRACOWNIK ELASTYCZNY – 16% zatrudnionych w typowym przedsiębiorstwie
Pracownik elastyczny wykonuje swoje zadania zarówno w biurze jak i w domu, czy podczas podróży. Ciągle ulepsza i przekształca swoje kanały komunikacji. Korzysta z mediów społecznościowych i chętnie używa nowych technologii. Ponieważ często pracuje zdalnie i w podróży, ma trudności związane z komunikacją ze współpracownikami i czasami zdarza się, że nie otrzymuje ważnych informacji z biura. Osoby pracujące na elastycznych warunkach muszą być zawsze dostępne i korzystają jednocześnie z wielu urządzeń.
-
POŁĄCZONY MENEDŻER – 14% zatrudnionych w typowym przedsiębiorstwie
Znają się dobrze na dostępnych technologiach, są tam, gdzie trzeba podejmować decyzje i rozwiązywać problemy. Ponieważ ich praca ma charakter mobilny, ich największą bolączką są rozpraszające uwagę czynniki oraz niespodziewane hałasy otoczenia. Korzystają z większej liczby narzędzi do komunikacji niż inni, więc muszą mieć zapewnione połączenie przez wszystkie używane urządzenia.
-
PRACOWNIK ZDALNY – 11% zatrudnionych w typowym przedsiębiorstwie
Pracownik zdalny wykonuje swoje obowiązki w domu lub zdalnym centrum. Ma mniej okazji do spotkań osobistych i napotyka więcej wyzwań w kontekście udanej i wydajnej współpracy. Aby zmniejszyć dystans między współpracownikami i klientami, korzysta z wielu urządzeń, komunikacji zintegrowanej i różnych technologii.
-
BIUROWY WOJOWNIK – 8% zatrudnionych w typowym przedsiębiorstwie
Wojownik biura pracuje stacjonarnie, ale tylko połowę czasu spędza przy własnym stanowisku. Reszta dnia upływa mu w pokojach konferencyjnych, na spotkaniach ze współpracownikami oraz nieplanowanych rozmowach na korytarzach. Wyzwania, przed którymi stoi wojownik biura, to zakłócenia i brak prywatności. Chce być dostępny niezależnie od tego, w którym miejscu przebywa, i mieć stabilne połączenie na kilku urządzeniach.
-
WOJOWNIK SZOS – 7% zatrudnionych w typowym przedsiębiorstwie
Zawsze jest w ruchu. Wojownik szos większość czasu spędza poza biurem. Ponieważ pracuje w różnych miejscach, jego głównymi wyzwaniami są hałas słyszany podczas rozmów telefonicznych i niestabilność połączeń. Nie zabiera ze sobą wiele, więc szuka rozwiązań wygodnych w transporcie i łatwych w obsłudze.
Źródło: Plantronics