Jakie są marzenia i preferencje studentów będących już o krok od podjęcia najważniejszej decyzji życiowej w swojej karierze zawodowej? Jakie wymagania są im stawiane przez potencjalnych pracodawców poszukujących nowych talentów?
Jedyną słuszną metodą znalezienia odpowiedzi na te kluczowe zagadnienia jest konfrontacja oczekiwań obu stron poprzez nawiązanie wzajemnej interakcji na linii student-przedstawiciel firmy. Na tym tle, wychodząc naprzeciw potrzebom pracodawców i społeczności studenckiej, z inicjatywy studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zrzeszonych w organizacji CEMS Club Warsaw powstał wyjątkowy projekt – Graduate Programme Day (Targi Programów Menedżerskich), który jest skierowany do wszystkich zdeterminowanych młodych ludzi pragnących świadomie kreować ścieżkę swojej kariery zawodowej.
Ideą tego przedsięwzięcia jest umożliwienie studentom, szczególnie IV i V roku, nawiązania bezpośredniego kontaktu z wiodącymi na rynkach światowych firmami i zapoznania się z profilem ich działalności. Biorące udział w projekcie przedsiębiorstwa mają zapewnione swoje stanowiska na Auli Spadochronowej, w centralnym punkcie SGH, który w dniu eventu staje się ośrodkiem przeprowadzania ożywionych rozmów biznesowych oraz wstępnych etapów procesu rekrutacyjnego. Jednocześnie GPD stwarza niepowtarzalną okazję uczestnictwa w organizowanych przez poszczególnych partnerów warsztatach, które pozwalają poznać tajniki procesu rekrutacyjnego lub rozwinąć twórcze myślenie dzięki rozwiązywaniu case studies z zakresu realnych problemów występujących w każdym środowisku korporacyjnym.
GPD jest więc narzędziem realizacji celów zarówno przedsiębiorstw, jak i samych studentów. Po pierwsze, daje wszystkim uczestnikom możliwość zweryfikowania własnych cech i atutów w zestawieniu z profilami osobowymi kandydatów, które są ugruntowane w środowisku każdej z firm. Partnerzy zaś zapoznają zainteresowanych z posiadaną ofertą Programów Menedżerskich, informując o warunkach przystąpienia do nich. W rezultacie, udział w projekcie staje się unikatową okazją do poznania studentów – być może potencjalnych aplikantów na stanowiska pracy w danym przedsiębiorstwie.
Projekt wykracza ponadto swoim zasięgiem poza mury SGH, otwierając się na potrzeby studentów innych warszawskich uczelni. Naszym celem jest bowiem uświadomienie wszystkim młodym ludziom stojącym u progu kariery, jak ważna jest aktywność na rynku pracy i umiejętność wyboru właściwych propozycji, które najlepiej odpowiadają indywidualnym preferencjom.
Będąc wiodącą uczelnią ekonomiczną w Polsce, do uczestnictwa w projekcie zapraszamy renomowane przedsiębiorstwa, doskonale rozpoznawalne w świecie biznesu. W tym roku mamy zaszczyt gościć przedstawicieli 15 prestiżowych firm: Unilever, Grupa Danone, Jeronimo Martins, DB Schenker, ING BSK, Syngenta, Google, Peek&Cloppenburg, Reckit Benckiser, BAT, IBM, Eurocash, Deloitte, Coca-Cola HBC, Millennium Bank.
Tegoroczna – siódma już – edycja GPD odbędzie się 13 marca w Gmachu Głównym SGH przy Al. Niepodległości 162. Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objął Employer Branding Institute. Zapraszamy już od rana na Aulę Spadochronową!
Źródło: CEMS