Wpływ Employer Brandingu na proces rekrutacji

Na twarz pracodawcy składają się wszystkie nasze twarze. Nasze, czyli każdego z pracowników, przedstawicieli kadry zarządzającej, pani w księgowości, pana z działu komunikacji, pani z Marketingu, pana z HRu też. Razem ową twarz tworzymy.


Wyzwanie dobrego EB jest takie same jak wyzwanie stające przed każdym człowiekiem. Móc rano przy goleniu, czy wieczorem przy demakijażu – śmiało spojrzeć w swoje odbicie w lustrze. Jeśli ten krótki moment, kiedy nasz wzrok spotyka się z naszym odbiciem, nie zmusza nas do przymknięcia powiek czy odwrócenia głowy – oznacza to, że nasza strategia budowania własnego wizerunku jest dobra.

Zarządzanie wizerunkiem pracodawcy sprowadza się wprost do strategii pozyskania – maksymalnego zaangażowania – a w końcu utrzymania w organizacji – osób z talentem, potencjałem na osiąganie nieprzeciętnych wyników w  pracy.

Po co zarządzamy wizerunkiem pracodawcy? Odpowiedź jest prosta: aby przyciągać pracowników, motywować ich do wzmożonego zaangażowania i osiągania jak najlepszych wyników, w końcu utrzymać ich w organizacji.


Tyle w teorii. A czym owe zarządzanie się wyraża?

Słowem kluczem w tym przypadku jest SPÓJNOŚĆ. Spójność pomiędzy rzeczywistością – jakim pracodawcą jesteś a komunikacją tzn. jak jako pracodawca jesteś postrzegany. Na co kładziesz nacisk w komunikacji swojego wizerunku. Czy naprawdę jesteś tym pracodawcą, którego starannie wypracowany z udziałem działu komunikacji obraz jawi się publicznie? Czy oby ten wizerunek nie jest trochę jak AVATAR – znacznie wyższy i jakiś taki bardziej niebieski w odniesieniu do swojego ludzkiego odpowiednika?

Wizerunek pracodawcy ma służyć potrzebom pracodawcy, intrygować i przekonywać tzw. mocnych kandydatów, dawać satysfakcję z faktu zatrudnienia właśnie tu, obecnym pracownikom, uwiarygodniać obraz firmy na zewnątrz.

W pełni świadomie, czy też nie – człowiek stara się swoje działania zakotwiczać w podwalinach jakim jest indywidualny świat jego wartości. Jedni szukają miłości, drudzy poczucia bezpieczeństwa, jeszcze inni wyzwań, których pokonanie może zostać uwieńczone poczuciem satysfakcji. Dzieje się tak między innymi dzięki temu, iż każdy człowiek posiada swoją unikalną osobowość.

Pracodawcy też mają unikalne cechy. Wynikają one ze specyfiki biznesu, ale i pewnego systemu zachowań i wartości wykształconych w toku rozwoju danej organizacji. Wspomniane cechy, systemy wartości i zachowań tworzą kulturę organizacyjną.


EB w służbie rekrutacji czy rekrutacja w służbie EB?

Rekrutacja zaczyna być sztuką trafnego zgadywania. Zgadywania dlatego, gdyż nawet rezultat najbardziej starannie zbudowanego procesu rekrutacyjnego wciąż jest tylko materiałem, w oparciu o który zarówno i kandydat i pracodawca muszą rozwiązać zagadkę: czy razem będzie nam po drodze? Czy będziemy potrafili razem ze sobą długo wytrzymać? Czy nasza relacja da nam wzajemną satysfakcję i poczucie spełnienia?

Szukamy kandydatów, nie tylko potrafiących sprostać wymogom merytorycznym stanowiska. Poszukujemy osób, które odnajdą się w kulturze organizacyjnej pracodawcy, osób których osobowość będzie kompatybilna z osobowością pracodawcy. Których świat wartości nie będzie zaprzeczał wartościom naszej organizacji.


Więcej o wpływie employer brandingu na proces rekrutacji przeczytacie w artykule Aleksandra Bika z RWE zamieszczonym w raporcie Rekrutacja 2012: Narzędzia i trendy.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0