Zamknięte konferencje eksperckie to coraz ciekawszy trend wśród dużych i prężnie rozwijających się firm. Zazwyczaj kilkudniowe wydarzenia z udziałem znanych postaci branżowych mają na celu wyznaczanie nowych, wewnętrznych standardów, nierzadko stanowiących o przewadze konkurencyjnej marki. Jedną z takich konferencji jest Trans.eu Testing Days, która odbyła się w ostatnim tygodniu sierpnia we Wrocławiu. Wydarzenie jest również przykładem na to, jak zaangażowanie i inicjatywa pracowników firmy wytyczają nowe ścieżki rozwoju dla całej branży.
Trendsetterski pomysł ze stolicy Dolnego Śląska
Główną ideą, jaka przyświecała dwudniowej konferencji Trans.eu Testing Days, było podniesienie kompetencji, wymiana doświadczeń i ujednolicenie standardów testerskich w obrębie całego procesu technologicznego realizowanego przez wrocławską spółkę. W dobie pracy zdalnej i hybrydowej, nie bez znaczenia była także możliwość spotkania się „na żywo”, zrealizowanie wspólnych warsztatów i integracja, również w formie rywalizacji.
– Wydarzenie powstało ze względu na ciągły rozwój firmy i coraz większe znaczenie roli testowania w naszym procesie technologicznym. Do tej pory nie spotkałem się z konferencjami poświęconych usprawnieniu obszaru testowania w obrębie jednej firmy. Dotychczas znane inicjatywy jak WrotQA, PTaQ, czy ŁódQA były poświęcone rozwojowi branży. Nam z kolei zależało na tym, aby zaprezentować narzędzia testerskie i kulturę pracy w ramach naszej organizacji. Wymiana doświadczeń i wiedzy pozwoliła nam na wypracowanie nowych rozwiązań, i – co szczególnie ważne – podniesienie kwalifikacji – mówi pomysłodawca i inicjator konferencji Grzegorz Niczyporuk, Head of Quality Assurance w Trans.eu
W roli prelegentów wystąpili wewnętrzni i zewnętrzni eksperci, w tym znany nie tylko w środowisku testerskim Tomasz Dubikowski – mówca, założyciel i właściciel agencji Level Up Your Culture.
Dla uczestników cenne było także poruszenie zagadnienia estymacji czasu testów, czyli oszacowanie, jak wiele go potrzebują, aby przetestować daną funkcjonalność. Poruszono również zagadnienia związane z organizacją pracy w środowisku mikroserwisów – głównie organizacji i celów testowania.
Firma, która powierza odpowiedzialność pracownikom
Konferencja Trans.eu Testing Days to również przykład działań real time employer brandingu oraz powierzenia szerokiej autonomii i poczucia wpływu pracownikom firmy.
– W naszej firmie nie planujemy odgórnie działań na cały rok. Dzięki działaniom real-time możemy szybko zareagować na potrzeby biznesu, a przy tym dobrze się bawić i w niekonwencjonalny sposób pokazywać korzyści pracy w Trans.eu – mówi Patryk Józefowicz, ekspert ds. employer brandingu w Trans.eu. – Wierzymy, że autonomia w pracy pozwala wejść nam na wyższy poziom, dlatego dajemy naszym pracownikom przestrzeń do tego, aby mogli działać tu i teraz. Siłą konferencji od samego początku byli ludzie. Powstała zaledwie w kilka miesięcy, a w jej organizację była zaangażowana właściwie każda komórka firmowa. To wydarzenie umocniło i zintegrowało nasze zespoły nie tylko w trakcie samej konferencji, ale już dużo wcześniej, na etapie jej tworzenia – dodaje Patryk Józefowicz.
Konferencja zebrała znakomite recenzje wśród uczestników. Organizatorzy pracują nad formułą jej kolejnej edycji.