Bądź na bieżącoEmployer BrandingKomunikacjaStrategiaWiedza

Tesco podpisało Kartę Różnorodności

Tesco dołączyło do międzynarodowej inicjatywy wspieranej przez Komisję Europejską, zobowiązując się do  podejmowania działań na rzecz równości i różnorodności w miejscu pracy. Przystąpienie do Karty Różnorodności, koordynowanej w Polsce przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, to efekt podsumowania dotychczasowych praktyk Tesco w tym obszarze oraz ambitnych planów na przyszłość.

 

Słowa deklaracji: „(…) nasza organizacja zobowiązuje się do wdrażania zasad zarządzania różnorodnością i polityki równego traktowania oraz ich promowania i upowszechniania wśród wszystkich interesariuszy organizacji” łączą sygnatariuszy Karty, którzy działają na rzecz spójności i równości społecznej oraz rozumieją, że  różnorodność w firmach jest niezwykle ważna i konieczna do rozwoju zarówno przedsiębiorstwa, jak i pracowników.  Deklaracja zobowiązuje sygnatariuszy do wprowadzenia rozwiązań, które przeciwdziałają dyskryminacji w organizacji oraz angażują pracowników i partnerów do działania.

 

tesco karta różnorodności

 

Podpisanie Karty Różnorodności było dla nas naturalnym krokiem, ponieważ zasady zawarte w deklaracji są zgodne z naszymi wartościami. Traktujemy innych tak jak sami chcieliby być traktowani. Zależy nam, by stworzyć miejsce pracy, w którym pracownicy są szanowani, akceptowani i czują się bezpiecznie. – podkreśla Joanna Lenartowicz, Menadżerka Personalna Tesco w Polsce. Aktualne doświadczenia związane z pandemią pokazują, że empatia, jedność i integracja są kluczowe i jeszcze bardziej potrzebne w trudnych czasach – dodaje.

 

Różnorodność ma dla Tesco znaczenie strategiczne – by dbać o zróżnicowaną grupę klientów, firma potrzebuje zróżnicowanych pracowników, którzy potrafią zrozumieć ich potrzeby. Tysiące pracowników, osobowości, charakterów, którzy mają różne potrzeby i oczekiwania w swoim życiu – tak jak klienci. Bazą dla zapewnienia różnorodności w Tesco są odpowiednie polityki, kodeksy i procesy. Ale to dialog i tworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń i pomysłów jest priorytetem firmy.

 

Jedną z najnowszych inicjatyw Tesco jest Sieć Kobiet – działania i spotkania wspierające kobiety, gdzie rozmawia się o kobiecych ambicjach, ale też obawach, by lepiej zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania. Dla Tesco jest to szczególnie istotne, gdyż kobiety stanowią aż 80% pracowników firmy.

 

W tym tygodniu uruchomiliśmy dla wszystkich pracowników nasze pierwsze szkolenie online dotyczące różnorodności i integracji. Liczę, że będzie ono okazją do refleksji jak ważne jest docenianie i szanowanie innym i stanie się inspiracją do kolejnych pomysłów i działań podejmowanych przez Tesco – informuje Joanna Lenartowicz.

 

Karta Różnorodności to międzynarodowa inicjatywa wspierana przez Komisję Europejską
i realizowana przez państwa członkowskie Unii Europejskiej. Każdy z sygnatariuszy ma obowiązek wprowadzenia zapisów Karty do swojej organizacji, promocji działań w tym zakresie i ich raportowania raz w ciągu roku. Na podstawie deklaracji firmy dzielą się dobrymi praktykami w zakresie polityki równego traktowania i zarządzania różnorodnością. W Polsce Koordynatorem Karty Różnorodności jest Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

 

Więcej informacji na temat inicjatywy znajduje się na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/karta-roznorodnosci/

 

Więcej o Sieci Kobiet: https://corporate.tesco.pl/news/2020/tesco-rusza-z-programem-sieć-kobiet/

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0