Strona kariery – nie ma ważniejszego narzędzia rekrutacyjnego!

Temat problemów z rekrutacjami przewija się przez wiele rozmów toczonych w branży HR. Nie da się ukryć, że nie jest łatwo z pozyskiwaniem dobrych aplikacji, zwłaszcza w kontekście poszukiwania kandydatów na specjalistyczne i strategiczne stanowiska. Jednak wiele firm nadal zaniedbuje podstawowe działania, podczas gdy posiadane w ich rękach narzędzie, czyli strona kariery, może być źródłem przewagi konkurencyjnej! softgarden podpowiada jakich elementów nie może na niej zabraknąć!

Co tak naprawdę oznacza, że strona kariery jest dobra? Jakich danych szukają na niej kandydaci? Czy faktycznie im ich dostarczamy? To pierwsze z szeregu pytań, jakie warto sobie zadać, decydując się na skupienie uwagi na tym narzędziu. A jest ono na pewno warte, aby poświęcić mu czas, gdyż pozostaje w rękach działu HR, dając mu wyjątkową okazję do pokazania wszystkiego, co ważne zarówno dla firmy, jak i kandydata!

Dobra strona kariery jest przede wszystkim: kompletna, aktualna i przygotowana w przystępny oraz atrakcyjny wizualnie sposób. Nie znaczy to, że wystarczy, gdy będzie kolorową podstroną, na której podwiesimy kilka linków do ofert pracy na zewnętrznych portalach. To przecież nie tego szuka kandydat!

 

 

 

Prosty kreator strony kariery

Jeśli mamy podać kluczową listę elementów, których nie powinno braknąć na stronie kariery, to są to na pewno:

  • podstawowe informacje o firmie oraz o działach, do których prowadzone są nabory,
  • aktualne oferty pracy z opcją prostego zaaplikowania np. przez formularz na stronie,
  • lista benefitów oferowanych przez firmę,
  • materiały foto/video z życia firmy,
  • kluczowe osoby np. szefowie działów, do których prowadzona jest rekrutacja lub z zespołu rekrutacyjnego,
  • kompletne dane teleadresowe,
  • autentyczne opinie na temat firmy, wystawione jej przez kandydatów i pracowników.

Wyobraźmy sobie, że kandydat jest klientem, który ma zakupić produkt naszej firmy. W tej sytuacji będzie chciał go poznać jak najlepiej – np. zobaczyć dobrej jakości zdjęcia, dowiedzieć się, w jakiej technologii jest wytwarzany i jakie ma zalety oraz przeczytać recenzje innych użytkowników. Tak samo działa to świecie rekrutacji, który powinien czerpać dobre praktyki z e-commerce.

Rozwiązanie Strona Kariery Pro softgarden pozwala na proste przygotowanie modułowej strony kariery, która będzie zawierała każdy z powyższych komponentów.  Co ważne, jest ona tak łatwa w konstrukcji, że jej stworzenie nie wymaga wsparcia ze strony działu marketingu, czy też IT. To HR może zadecydować, jakie informacje chce przekazać kandydatom i na bieżąco zarządzać stroną, aby zachować jej aktualność.

Modułowe rozwiązanie softgarden

Warto pamiętać, aby unikać sytuacji, gdy odsyłamy kandydata do zewnętrznych portali – czy to linkując do opublikowanych tam ofert pracy, czy też nie dając mu na stronie dostępu do autentycznych recenzji firmy jako pracodawcy. Czemu nie warto tego robić? Odpowiedź jest bardzo prosta – jeśli kandydat przejdzie z naszej strony kariery na zewnętrzny portal, to poza naszą ofertą pracy zobaczy tam promowane analogiczne oferty pracy firm konkurencyjnych. Ryzykujemy zatem, że albo nie złoży do nas CV, albo wyśle je też do kilkunastu innych firm. Działajmy jak dobry sklep internetowy, dając użytkownikom wszystkie informacje w jednym miejscu i przekonując do sprawnego sfinalizowania transakcji – czyli zaaplikowania do nas!

Nie bójmy się też publikowania opinii pracowników i kandydatów. Musimy założyć, że każda aplikująca osoba będzie chciała się dowiedzieć, jakim pracodawcą jesteśmy. Możemy oczywiście nic z tym nie robić i pozwolić jej, aby zdobyła taką wiedzę tylko na zewnętrznych portalach, ale możemy też zintegrować Rozwiązanie Feedback softgarden ze stroną kariery. Co nam ono daje? Jest to dodatkowe narzędzie pozwalające na pozyskiwanie feedbacku na temat procesu rekrutacji od kandydatów zaproszonych na rozmowę kwalifikacyjną oraz pracowników po zakończonym okresie onboardingu. Czy warto? Oczywiście, że tak! W tym przypadku zdobywamy wypowiedzi nie tylko osób niezadowolonych z wyniku lub przebiegu rekrutacji, ale także wielu kandydatów i pracowników, którzy pozytywnie ocenią nasze procesy. Pokazanie na stronie zarówno tych ciepłych słów, jak i uwag krytycznych jest dowodem na transparentność firmy i wzmacnia jej wizerunek jako pracodawcy. A to od niego w dużej mierze zależy sukces niemal każdej rekrutacji.

Warto zadbać o integrację z Rozwiązaniem Feedback

Czy Strona Kariery Pro to rozwiązanie wyłącznie dla osób, które korzystają z  ATS softgarden? Otóż jest to narzędzie dostępne również jako samodzielny produkt, dlatego nawet nie korzystając z systemu do zarządzania rekrutacją lub mając go od innego dostawcy, możesz skutecznie poprawić z naszą pomocą wygląd i funkcjonalność strony kariery. Podpowiadamy, że ciekawą opcją są personalizowane podstrony dopasowane np. do konkretnych grup docelowych pracowników. Rekrutujesz ich na różnych rynkach? Mają bardzo odmienne profile? Możesz dopasować treści każdej podstrony do ich oczekiwań – a narzędzie softgarden pozwala na implementację wielu podstron!

 

Monika Bieda

Marketing Manager softgarden e-recruitng

2 komentarze
  1. Reply
    IMHO 11 marca 2020 at 09:13

    Przede wszystkim powinna być podana kwota wynagrodzenia. Wyobraźmy sobie, że kandydat jest klientem, który ma zakupić produkt naszej firmy. Jeżeli na stronie nie będzie cen, prawdopodobnie zrezygnuje i poszuka oferty innej firmy.

    • Reply
      Dahgard 13 marca 2020 at 08:01

      Dokładnie. Obowiązkowo powinny być przynajmniej widełki wynagrodzenia.

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0