W dzisiejszych czasach ciężko jest wyróżnić się na rynku pracy – znaleźć coś, co uczyni firmę unikatową i taką, którą kandydaci będą postrzegać jako „pracodawcę z wyboru”. Jeszcze trudniej jednak jest się na tym rynku utrzymać oraz nieustannie zaskakiwać zarówno stałych pracowników, jak i kandydatów. Trzeba szukać aktywności, które angażują ich na tyle, aby zechcieli pracować w godnych warunkach i przyjaznym środowisku. Nie dziwi fakt, że szeroko rozumiany employer branding z dnia na dzień zdobywa coraz większe rzesze zwolenników, a także praktyków.
Possible Poland całkiem niedawno stanęło przed pytaniem co i jak zrobić, żeby zwiększyć rozpoznawalność marki. Zamysł był stosunkowo prosty – połączenie dobrej zabawy ze szczyptą rywalizacji, a w konsekwencji z ciekawymi nagrodami. Z tej mieszanki powstał pomysł na PubQuiz w formie intelektualnej, kreatywnej gry, której głównym założeniem jest odpowiadanie na pytania z różnych kategorii, zdobywanie punktów i nagród. Spotkania odbywają się cyklicznie w różnych pubach na terenie całej Polski. Każdy może stworzyć swoją drużynę i wziąć udział w zabawie.
Jak przekuć ideę barowego konkursu na działania employer branding w branży IT?
Przepis jest zaskakująco prosty – PubQuiz, skupiający się na tematyce nowych technologii oraz social mediów. Zadawanie pytań tylko z branży i oscylujące w obszarach, które nas samych interesują najmocniej.
Koncepcja w teorii nieskomplikowana, jednak jej realizacja nie okazała się takim „piece of cake”. Wybranie odpowiedniego lokalu oraz sprzętu, wymyślenie atrakcyjnych pytań, zakup ciekawych nagród, promocja wydarzenia oraz ostatnie i najważniejsze – zdobycie uczestników zabawy dla firmy jeszcze mało rozpoznawalnej na rynku – wszystko to było nie lada wyzwaniem. Sukces zależał od kreatywności i ściśle określonego planu działania. Pierwsza edycja była reklamowana na targach pracy, za pomocą tajemniczej informacji na butelkach z napojami od lokalnego dostawcy. Niestety ten pomysł okazał się nie do końca trafiony, przede wszystkim ze względu na ilość tego typu gadżetów otrzymywanych przez uczestników oraz użycie intrygującego, ale jednak zbyt ogólnego komunikatu. Podczas drugiej edycji skupiono się dużo mocniej na promowaniu wydarzenia w social mediach, co przyniosło zdecydowanie lepsze efekty.
Praca nad tym wydarzeniem okazała się dwumiesięcznym, codziennie realizowanym procesem złożonym z malutkich elementów, w którym każdy szczegół musiał być dopięty na ostatni guzik. Do pracy zespołowej zaangażowano nie tylko specjalistów i managerów HR, ale także marketingowców i specjalny zespół odpowiedzialny za stworzenie pytań.
Wydarzenie rekrutacyjne czy dobra zabawa?
Wydarzenie miało nie kojarzyć się z marketingowym nagabywaniem do wysyłania CV i przekonywaniem jaka firma jest super. Nie miał być to event stricte rekrutacyjny, nie chodziło w nim o ilość spływających aplikacji. Zdaniem organizatorów idealnie byłoby, gdyby po PubQuizie ktoś zechciał porozmawiać o potencjalnej współpracy, jednak głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności marki POSSIBLE na rynku śląskim. Pokazanie, że są zgranym zespołem młodych ludzi, którym zależy zarówno na pracy, jak i na interesującym spędzaniu czasu poza nią. W myśl idei, że najlepszą reklamą pracodawcy są zawsze jego zadowoleni pracownicy. Główny cel został zrealizowany w pełni. Pierwsza edycja dotarła do ponad jedenastu tysięcy użytkowników, z drugą do prawie sześciu jednak o wiele lepiej „dobranych” pod kątem zainteresowań, wieku i miejsca zamieszkania. W efekcie drugiej edycji towarzyszył o wiele większy odzew już w samym dniu imprezy.
Dobra zabawa pokazała, że warto było spróbować podejść do tematu trochę ‘inaczej’. Goście bawili się dobrze, co potwierdza fakt, że podczas drugiej edycji pojawili się uczestnicy z pierwszego wydarzenia. Co najważniejsze, zamysł wydarzenia był spójny z intencjami uczestników: dobra zabawa plus nawiązanie cennych, biznesowych kontaktów.
Possible Poland aktualnie skupia się mocniej na aktywnościach wewnętrznych, czego przykładem jest chociażby turniej w Fifę – POSSIBLECUP, który dostarcza pracownikom ogromnych emocji w trakcie przerw między angażującą pracą projektową. Ciekawa odskocznia od kodowania, a do tego niezły „trening”. Finały tych nietypowych Mistrzostw Świata będą transmitować na Twitchu w połowie lipca, więc jeśli macie ochotę pokibicować – stay tuned.
Już teraz zapraszamy także na kolejną edycję PubQuizu!
Więcej informacji na: