Jak powinna wyglądać kampania employer brandingowa, która zostanie nagrodzona statuetką EBstars? W krótkiej wypowiedzi odpowiada na to pytanie Joanna Kamińska, kolejna jurorka konkursu, którego rozstrzygnięcie zbliża się wielkimi krokami.
Joanna Kamińska, pasjonatka HR, która każdego dnia stara się swoją pasją dzielić z innymi. Realizuje projekty doradcze, współpracuje z branżowymi portalami, prowadzi szkolenia z obszaru ZZL i jest wszędzie tam, gdzie HR dzieje się pełną parą. Autorka bloga HR z pasją, menedżer ds. rozwoju usług doradczych w Grupie Progres, właściciel serwisu sklephr.pl.
Na co zwraca Pani szczególną uwagę przy ocenie kampanii Employer Branding?
Joanna Kamińska: Przede wszystkim zwracam uwagę na dopasowanie kampanii do firmy ogółem, tj. ważne jest dla mnie, aby działania EB powiązane były z kulturą organizacyjną, wartościami firmy i jej celami biznesowymi. Nie jest sztuką zaplanowanie i zrealizowanie kampanii EB, która wygląda dobrze i jest chwytliwa. Mamy coraz więcej dobrych praktyk na rynku do tego, aby się inspirować i nie jest trudno przeprowadzić coś z efektem WOW. Ważne jednak, aby było to budowane na biznesowych fundamentach i wspierało cele, jakie firma przed sobą stawia. Dlatego też zwracam uwagę na to, czy przy projektowaniu kampanii zadbano o spójność działań.
Co powinno wyróżniać nagrodzoną kampanię EB spośród innych nadesłanych projektów?
Joanna Kamińska: Chciałabym, abyśmy właśnie nagrodzili kampanię, która jest spójna z celami biznesowymi firmy i która opiera się na wartościach. Uważam, że wyróżniona kampania powinna być rozsądna, mądra i przemyślana. Coś, co na pierwszy rzut oka wywołuje zachwyt, często okazuje się nieprzemyślanym działaniem, które nie prowadzi do trwałych efektów. Dlatego liczę na to, że wszystkie zgłaszane kampanie będą oparte na strategii, a osiągane rezultaty będą przekładać się na mierzalne efekty dla firm.
Na jaki aspekt zgłoszenia (opis kampanii, podesłane materiały) firmy powinny zwrócić szczególną uwagę?
Joanna Kamińska: Uważam, że wszystkie aspekty są równie ważne i istotne, aby dawały nam możliwość jak najgłębszego poznania danej kampanii zarówno od strony planowania, jak i wykonania, aż po efekty. Poza tym ważne jest staranne opisanie grupy docelowej, aby podczas oceny można było odnieść wybrane narzędzia do potrzeb danej grupy.
Gotowy do zgłoszenia swojego udziału? KLIKNIJ TUTAJ