Employer branding w IT – jak to zrobić po polsku?
Celem projektu EB realizowanego przez Krajowy Rejestr Długów było zbudowanie marki Departematu IT firmy, jako atrakcyjnego miejsca pracy dla najlepszych specjalistów z branży IT zamieszkujących Wrocław i Dolny Śląsk. Punktem wyjścia dla przygotowywanego projektu była rosnąca konkurencja na wrocławskim rynku pracy, pomiędzy pracodawcami poszukującymi specjalistów z branży IT. Dysponując odpowiednimi zasobami wiedzy w organizacji oraz zaangażowaniem pracowników podjęliśmy decyzję o samodzielnym przygotowaniu i wdrożeniu strategii EB dla Departamentu IT.
Pierwszym z elementów projektu było ogłoszenie konkursu wśród pracowników na logo KRD IT i stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej Departamentu IT, pozwalającej na jego efektywną promocję. W ramach własnych zasobów webhostingowych przygotowana została strona internetowa, dedykowana specjalistom z branży IT w atrakcyjny sposób informująca o atutach współpracy z KRD. Wszystkie zdjęcia i materiały wykorzystane na mini site pochodzą z sesji zdjęciowej pracowników KRD zorganizowanej w firmie oraz ich prywatnych zasobów. W wyniku samodzielnie przygotowanej kampanii udało się osiągnąć założone cele: zwiększenie liczby aplikacji, w tym od spontanicznych kandydatów, zwiększenie rozpoznawalności Departamentu IT oraz silniejsza identyfikacja pracowników Departamentu IT z firmą.
Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej SA działa na podstawie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych. Powstało 4 sierpnia 2003 roku. Obsługuje wszystkie podmioty gospodarcze – od jednoosobowych firm, poprzez małe i średnie przedsiębiorstwa po wielkie korporacje. KRD BIG SA stworzył system wymiany informacji gospodarczych łączący wszystkie gałęzie gospodarki i obecnie administruje największą w Polsce bazą danych o zadłużonych przedsiębiorcach i konsumentach.