Mikołaj od biznesu dla podopiecznych Ośrodka Dzieła Pomocy Dzieciom – Akcja Luxoft Poland

mnhgOkres przedświąteczny to dla wielu firm okazja do świątecznych spotkań z pracownikami. Według Instytutu ARC Rynek i Opinia grudzień aż 68 proc. przedsiębiorstw gwarantuje także pracownikom świadczenia pozapłacowe. Zbliżająca się Wigilia to jednak także okazja do działań skierowanych nie tylko do kadry, ale także do najbardziej potrzebujących.

 

 

 

 

 

 


 
Już po raz kolejny Luxoft, jeden z największych dostawców usług ITO w Europie Środkowo-Wschodniej, zorganizował świąteczna zabawę dla dzieci z podkrakowskiego Ośrodka Dzieła Pomocy Dzieciom.
 
Firmy obecne w Polsce coraz częściej stawiają na integrację kadry poprzez wspólne zabawy wigilijne, drobne podarki lub też wyróżnienia dla najlepszych pracowników za wyniki w mijającym roku. Nietypowe akcje świąteczne organizują w naszym kraju m.in. tak duże podmioty, jak Luxoft Poland, Sii czy Exact Systems, a także UBS Poland, gdzie menedżerowie przebrani za Mikołajów rozdają prezenty pracownikom. Boże Narodzenie stanowi także dobrą okazję do organizacji działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
 
Jednak podczas gdy firmowe zwyczaje bożonarodzeniowe dla pracowników są coraz ciekawsze i realizowane na dużą skalę, przedświąteczna działalność charytatywna w wielu przedsiębiorstwach wciąż pozostawia sporo do życzenia.
 
Chcąc wyjść naprzeciw świątecznym marzeniom najmłodszych, Luxoft Poland zorganizował 10 grudnia gwiazdkę dla podopiecznych podkrakowskiego Ośrodka Dzieło Pomocy Dzieciom. Akcja zintegrowana jest z podobnymi działaniami Luxoft m.in. w Rosji, na Ukrainie i Rumunii. Polski oddział jednego z największych dostawców usług ITO w Europie Środkowo-Wschodniej organizuje akcję dla młodych podopiecznych ośrodka już po raz drugi. Ubiegłoroczna impreza zorganizowana została w siedzibie ośrodka. W tym roku firma postanowiła zaprosić dzieci do swojego biura, gdzie oprócz pracowników Luxoft czekali na nie także animatorzy firmy Warsztaty Sukcesu, którzy przygotowali dla nich zabawy i zajęcia.
 
 – Biuro firmy, w którym pracuje na co dzień ponad 300 osób, na kilka godzin zmieniło się w raj dla maluchów. W naszych pomieszczeniach wraz z partnerem zabawy choinkowej – Warsztatami Sukcesu – zorganizowaliśmy dużą, dmuchaną ślizgawkę, a oprócz niej na dzieci czekały takie atrakcje, jak m.in. dekorowanie bombek i pierniczków, a także prezenty od Świętego Mikołaja – opowiada Kinga Misiarz, CSR Manager w Luxoft Poland.
 
Jak podkreślają przedstawiciele firmy, choinka była dla dzieci nie tylko okazją do zabawy, ale także pierwszą szansą poznania sposobu działania dużego biura, a także specyfiki działalności firmy informatycznej. Dla wielu podopiecznych ośrodka, jak podkreśla jego dyrektor Jan Mader, takie spotkania mogą się okazać nie tylko miłym wspomnieniem, ale także motywacją do nauki i przykładem szans rozwoju, jakie daje praca w informatyce.
 
Przedstawienie działalności dużej firmy dla najmłodszych stanowi dla dorosłych duże wyzwanie. Jak przyznaje Kinga Misiarz, pracownicy oprowadzający 4-10 – latków po biurze musieli się w tej sytuacji uciekać do porównań do… ludzkiego organizmu.
 
– Dzieciom w wieku przedszkolnym trudno wytłumaczyć, czym jest korporacja. Dlatego porównywaliśmy naszą firmę do ciała człowieka, w którym ważną rolę odgrywają zarówno głowa, czyli szef firmy, jak i serce (dział HR), ręce (dział rekrutacji), nogi (dyrektorzy poszczególnych działów) oraz usta (marketing). Krok po kroku, udało nam się w ten sposób stworzyć obraz pracy dużego przedsiębiorstwa. Pod koniec imprezy dzieci zaczęły pytać nas o to, jak dostać się do takiej pracy. Spotkania ukazujące świat ciekawych zajęć poprzez zabawę to świetna okazja do wytłumaczenia podopiecznym z ośrodków opieki, że dzięki nauce mają szanse mieć w przyszłości ciekawą pracę, odmienić swój los i spełnić marzenia  – przekonuje Kinga Misiarz.
 
Luxoft Poland jest znany z nietypowych akcji rekrutacyjnych i promocyjnych. Firma stara się wdrażać swoje nietypowe metody także w działalności CSR i Employer Brandingowej, również w okresie przedświątecznym. Oprócz akcji skierowanej do najmłodszych z Ośrodka Dzieła Pomocy Dzieciom, firma organizuje także poza biurem spotkania dla pracowników, podczas których odbywa się specjalna loteria. Zyski z niej przeznaczane są dla podopiecznych domów dziecka w Polsce, a także na Ukrainie, w Rumunii i Rosji. Firma organizuje również inne inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, takie jak oddawanie krwi, zbiórka artykułów dla szpitali, bal charytatywny i akcje środowiskowe, a także Movember – akcję zapuszczania wąsów przez pracowników firmy na rzecz… zwiększania społecznej wiedzy o zagrożeniach zdrowia u mężczyzn.
 
 

źródło: Linkleaders Communication & Consulting
 
 

Image courtesy of Feelart/FreeDigitalPhotos.net

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled