Aranżacja biura a kultura firmy. Cz. I: Adweb, czyli u siebie

Artykuł jest pierwszym z cyklu poświęconych aranżacji biura w kontekście kultury organizacyjnej, wartości firmowych i postaw pracowników. Bartłomiej Juszczyk, CEO* Grupy Adweb:

 

foto-1-3Grupę Adweb tworzą ludzie pełni pasji i charyzmy, dla których praca jest wyzwaniem i odkrywaniem nowych, nieznanych obszarów. Pragnąłem, aby nasze biuro było równie różnorodne i zaskakujące, jak nasza firma. Jesteśmy jedną z największych agencji w Małopolsce, znaną z niekonwencjonalnych działań, kreatywnych pomysłów i nieszablonowości. I takie też jest nasze miejsce pracy.

 

Agencja Marketingu Zintegrowanego Grupa Adweb działa od dziewięciu lat i zatrudnia ponad 30 osób w wieku 22-36 lat. Grupa zajmuje się kompleksową obsługą marek w zakresie marketingu, reklamy i PR. Stawia na kreatywność, samodzielność, partnerstwo, nietuzinkowość i synergię działań. W obecnej siedzibie w Krakowie rezyduje od listopada 2011 roku.

 

foto-2-1Poszukiwania „miejsca idealnego” trwało kilka miesięcy. Bardzo łatwo jest znaleźć obiekt pod zwykłe małe lub średnie biuro. Ja jednak szukałem nowoczesnego budynku z charakterem, z ogromną powierzchnią do zagospodarowania i oczywiście dużym zamkniętym parkingiem – pracownicy muszą gdzieś parkować swoje auta, opowiada z uśmiechem Bartek. Przestrzeń w takiej firmie, jak moja jest niezwykle ważna. Ludzie muszą czuć się swobodnie i komfortowo.

 

Biuro znajduje się na dwóch piętrach w nowoczesnym biurowcu w centrum Krakowa. Kluczem do podziału poszczególnych marek Grupy Adweb i specjalistów pomiędzy obie części była częstotliwość i specyfika ich współpracy. Wbrew pozorom zagospodarowanie tak ogromnej powierzchni wcale nie jest łatwe. Musieliśmy brać pod uwagę każdy szczegół. W efekcie przestrzeń zorganizowana jest tak, aby sprzyjać efektywnej komunikacji między wszystkimi działami, deklaruje Bartek.

 

foto-3-1W urządzaniu biura brali udział wszyscy – każdy dział mógł wyrazić swoją opinię i stworzyć swój mini projekt. To pracownicy decydowali o tym, gdzie będą stały ich biurka, jaki wystrój będzie miała przestrzeń wokół nich. Takie działanie sprzyja zacieśnianiu więzi w firmie, ludzie czują się potrzebni i wiedzą, że ich zdanie się liczy.

 

Postawiono przede wszystkim na otwartą przestrzeń. Miejsca pracy są ergonomiczne, odpowiednio naświetlone i oddalone od siebie. Moją główną obawą była konieczność przystosowania się do pracy z większą liczbą osób na jednej wspólnej przestrzeni i duże natężenie ruchu wokół mnie, opowiada Ewelina Klimas, Art Director. Ewelina siedzi między dwoma współpracującymi działami – IT i kreacji, koordynuje ich pracę. Taka organizacja biura bardzo sprzyja komunikacji – ta ostatnia jest szybsza i sprawniejsza. Nauczyliśmy się też szacunku do swojej pracy”, opowiada.

 

foto-4Podobne obawy mieli pracownicy IT – postrzegali grafików z działu kreacji jako osoby energiczne i głośne. Po kilku miesiącach spędzonych obok siebie te dwa działy nie tylko nabrały szacunku do swojej pracy, ale także zżyły ze sobą. Każdy wie kto nad czym pracuje, co czyni współpracę jeszcze bardziej efektywną.

 

Osoby pracujące na stanowiskach wymagających skupienia czy stałego kontaktu z klientami mogą liczyć na własne, indywidualne gabinety czy usytuowanie miejsc pracy w stosownej odległości od innych. Tak jest chociażby w przypadku działu PR. Nasz dział jest nieco odseparowany, a jednocześnie jesteśmy blisko działów Accountów i SEO, z którymi ściśle współpracujemy, opowiada Edyta Kobiela-Chodzyńska, PR Specialist.

 

Interesującym rozwiązaniem są specjalnie wydzielone strefy i miejsca, które doskonale sprawdzają się podczas spotkań międzydziałowych czy burz mózgów. Charakteryzują się intensywnymi barwami, ciekawymi fakturami mebli, co pobudza kreatywne myślenie.

 

foto-5Niemal wszystkie pomieszczenia były stworzone przy udziale ludzi, którzy mieli w nich pracować. Kolor ścian, wystrój pomieszczeń, elementy dekoracyjne jak kultowa Marylin Monroe na ścianie, a nawet wzory graffiti – wszystko jest dziełem lub pomysłem pracowników. Różnorodność obecna w naszym biurze sprawia, że każdy może czuć się tu swobodnie i komfortowo. nie chciałem, aby ludzie byli otoczeni pustymi białymi ścianami i smutnymi biurkami. Zależało mi na tym, aby czuli się tu po prostu dobrze. Żeby wiedzieli, że ta firma jest dla nich, uśmiecha się Bartek.

 

Jedynie miejsca do spotkań z klientami zostały zaaranżowane w nieco spokojniejszych nastrojach. Tu postawiono na nowoczesne i eleganckie wnętrza, z lekką nutką postmodernizmu, które dopełniają całości charakteru Grupy Adweb.

 

Anna Hruszka, Account Director z 1,5-letnim stażem w firmie przyznaje: W takim biurze cały czas jest świeżo, nie ma poczucia zmęczenia materiału. Jesteśmy kolorowi i nietuzinkowi, i takie jest nasze miejsce pracy. Podobnie postrzegają firmę i biuro klienci czy wpadający do niego znajomi. „Nasze biuro na każdym robi wrażenie”, dodaje Anna.

 

foto-6Michał Grzebyk, PR Junior Specialist, dołączył do Grupy Adweb w kwietniu zeszłego roku, po przeprowadzce – nie brał udziału w urządzaniu biura. Już sam budynek zrobił na nim wrażenie: To dużo wyższy standard niż w przypadku większości krakowskich firm. Półtora piętra jest w pełni do naszej dyspozycji. W innych firmach jest trochę gorzej. Michałowi szczególnie podoba się elastyczność biura – duża przestrzeń umożliwia przesuwanie biurek w słońce albo w cień, a kolorowe ściany i Xbox pozwalają na chwile oderwania od pracy. Podkreśla też wygodne zagospodarowanie przestrzeni nie związanych z pracą – kuchnia nie jest kanciapą ani typową stołówką, a jeśli jakaś sprawa wymaga spokojnego omówienia można przejść do wygodnego, cichego zakątka.

 

Kuchnia to centralne miejsce biura. Oprócz standardowego wyposażenia są w niej kolorowe krzesła barowe, sofa, pufy, Xbox, darty, sterta gazet marketingowych do swobodnego czytania i ogromna pomarańczowa sofa, dla tych, którzy potrzebują się zrelaksować. Uwagę przykuwa jedna ze ścian, która pokryta jest imitacją gęstej, soczystej zielonej trawy.

 

W swojej pracy stawiamy na kreatywność i dobrą zabawę. Nie chcę, żeby nasza firma kojarzyła się z fabryką, gdzie codziennie podbijamy bloczek obecności, ale z miejscem swobodnej wymiany myśli i pracy po prostu świetnych osób, partnerów. Staram się, by tak była ona postrzegana przez ludzi, a dzięki Bogu mam ogromną satysfakcję pracy z wybitnymi osobowościami. Chcemy, by biuro było dla nas wygodnym, fajnym miejscem do pracy. Naszym. A tym bardziej dającym powody do nieskrępowanej kreatywności, która przekłada się na efekty dla klientów, podsumowuje Bartek Juszczyk.

 

Siedzibę Grupy Adweb wyróżnia odejście od biurowej poprawności na rzecz zabawy formą, kolorem, wystrojem, graffiti i wyposażeniem biura. Nietuzinkowość to słowo, które oddaje nie tylko sposób działania pracowników, ale także charakter ich miejsca pracy. Każdy przebywa w otoczeniu, które sam zaprojektował, a smaczki jak hulajnogi, bibeloty czy wielkie kolorowe piłki i pufy pozwalają traktować tę przestrzeń nie tylko jako miejsce pracy. Przemyślane zagospodarowanie przestrzeni wspiera partnerstwo i współpracę. I chociaż Adweb nie ma zwerbalizowanych wartości firmowych postawy, które postuluje CEO Grupy (niekonwencjonalność, samodzielność, partnerstwo, nietuzinkowość, synergia działań), znajdują swoje odbicie tak w sposobie, jak i w końcowym efekcie aranżacji biura. A co najważniejsze – znajdują potwierdzenie w słowach pracowników.

 

Informacje o firmie:
Agencja Marketingu Zintegrowanego Grupa Adweb zajmuje się kompleksową obsługą marek w zakresie marketingu, reklamy i public relations. Firmę stanowi kilka marek dedykowanych poszczególnym obszarom marketingu oraz solidne zaplecze IT. Jednocześnie Agencja jest inwestorem – przejmuje mniejsze firmy z branży, prowadzi aktywną akwizycję na rynku i integruje go w wybranych obszarach. Do Grupy Adweb należą: 2be.pl, Agencja Interaktywna Adweb, ADESO, CodeFathers oraz VanguardPR.

*CEO, z angl. Chief Executive Officer – dyrektor generalny

 

Za tydzień PLAY, czyli sztuka kompromisu.

Karolina Dulnik

1 komentarz
  1. Reply
    Ja 8 lutego 2013 at 16:35

    Wow. Świetne wnętrza, gratulacje!

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled