Rynek e-usług systematycznie rośnie. Specyfika e-usługi polega na jej pełnej automatyzacji, wykluczeniu obecności dwóch osób w tym samym czasie oraz świadczeniu jej na żądanie odbiorcy w każdym czasie z wykorzystaniem publicznej sieci telekomunikacyjnej. Obserwując trendy światowe, należy oczekiwać, że w przyszłości ta forma zdominuje sektor usług.
Parę lat temu mieliśmy do dyspozycji tylko sklepy internetowe, a dzisiaj – porady zdrowotne i usługi typu social lending. Nowa oferta ukierunkowanej jednak głównie na klienta indywidualnego. Firmy mają znacznie mniejszy wybór, a korzyści z e-commerce, bez względu na rodzaj odbiorcy są identyczne: nowe możliwości, skrócenie czasu i obniżenie kosztów.
Fakt mniejszej oferty e-usług dla firm nie wynika z braku zainteresowania lecz obaw potencjalnych twórców usług i ich oceny ryzyka: skali dostępu do Internetu, obawy przed wymogami bezpieczeństwa oraz wątpliwości, czy typowy dla e-commerce sposób dotarcia do klienta, będzie skuteczny w przypadku firm. Klient indywidualny łatwiej akceptuje standaryzację, w zamian za niższy koszt, podczas, gdy firmy oczekują odpowiedzi na ich specyficzne wymagania, co istotnie wpływa na koszt usług.
E-usługi dla HR już dostępne.
Z początkiem tego roku e-usługi, wspierające działania firm z zakresu HR i zarządzania, wprowadził HRMobilny. To pierwsza tak kompleksowa oferta dla HR typu software as service, udostępniająca liczne funkcjonalności, bez konieczności ponoszenia kosztów wdrożenia aplikacji. Twórcy tego portalu wyszli z założenia, że decydent w firmie to jednocześnie klient indywidualny w innym miejscu przestrzeni internetowej i korzysta z e-usług na co dzień.
Wszystkie e-usługi dostępne są przez Internet. Klient samodzielnie konfiguruje wiele parametrów usługi, bez konieczności wsparcia serwisu. Nie musi też wykazać się zaawansowaną wiedzą IT, ponieważ zastosowane rozwiązania podpowiadają kolejne kroki. „Wolność od IT” doceni każdy praktyk, który miał już doświadczenia z wdrożeniami różnych narzędzi w HR.
Eksperci HRMobilny wykorzystują swoje praktyczne doświadczenia z rynku finansowego, w zakresie procedur bezpieczeństwa. Dlatego też e-usługi świadczone są przez szyfrowane łącza. Zapewniono bezpieczny system logowania i weryfikacji loginów, właściwe zabezpieczenie serwerów oraz ochronę danych osobowych. Wyeliminowanie kosztów pracy ludzi poprzez automatyzację procesu zakupu i udostępniania usług oraz przetwarzania informacji i generowania raportów, HRMobilny może oferować niższe ceny usług.
E-usługi HRMobilny, dzięki automatyzacji rozliczeń i raportowania, zapewniają Klientom wymierne korzyści: redukcję czasu obsługi oraz kosztów przesyłek i telekomunikacji, eliminują ryzyka operacyjne oraz poprawiają szybkość procesów. Bez wątpienia do tej grupy należą:
- eWnioski – pozwalające na wdrożenie w firmie elektronicznego obiegu wniosków pracowniczych;
- eDelegacje – narzędzie wspierające proces inicjowania i rozliczania podróży służbowych;
- eAnkiety – narzędzie do tworzenia ankiet i przeprowadzenie badania.
Druga grupa e-usług wspiera budowanie jakości zarządzania w firmie. Gwarantują one niezależność klienta, dzięki „otwartej architekturze”, elastyczności oraz różnorodności raportów, dostosowanych do potrzeb menedżerów każdego szczebla zarządzania. Ich zwiastunami są:
- eZaangażowanie – umożliwiająca przeprowadzenia badania zaangażowania pracowników;
- eKompetencje – pozwalające na ocenę kompetencji pracowników 180/270/360º oraz budowanie planów rozwoju kompetencji;
- eTalent – narzędzie do oceny potencjału rozwojowego pracowników oraz jego ukierunkowania;
- eKultura– rozwiązanie wspierające zarządzanie zmianą kultury organizacyjnej oraz umożliwiające porównanie kultur dwóch zespołów lub łączących się firm.
W najbliższym czasie intensywne prace rozwojowe wzbogacą portal o narzędzia do wartościowania stanowisk pracy, oceny efektywności pracowników, zarządzania strukturą organizacyjną i opisami stanowisk oraz budowy grafików czasu pracy w dowolnych systemach czasu. Planowane jest także udostępnienie narzędzi rekrutacyjno-selekcyjnych.
Do końca czerwca 2012 roku wszystkie e-usługi dostępne są z rabatem od 20 do 40%. Szczegóły znajdują się tutaj.
Artykuł powinien zostać oznaczony jako sponsorowany albo, że zawiera lokowanie produktu:)