Jak rekrutować na Facebooku?

Facebook to najgorętszy serwis społecznościowy tego roku. Na świecie używa go już 600 milionów osób, w tym 8 milionów Polaków.

Potencjał Facebooka z powodzeniem można wykorzystać w działaniach rekrutacyjnych. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na to, jak docierać do kandydatów za pomocą tego popularnego portalu.

Strona firmy na Facebooku

Facebook oferuje możliwość nieodpłatnego założenia profilu firmy na portalu. Część firm oprócz ogólnego profilu firmy lub marki, tworzy także specjalne profile, które koncentrują się tylko na kwestiach związanych z karierą i rozwojem zawodowym w ich organizacji. Na takich stronach publikowane są informacje dotyczące życia w firmie, imprez integracyjnych, szkoleń oraz przede wszystkim nowych ofert pracy.

Strona na Facebooku to dobry sposób na dotarcie do tzw. „pasywnych kandydatów”, którzy nie odwiedzają portali z ogłoszeniami i i nie poszukują aktywnie pracy, ale są ciekawi jak pracuje się w innych firmach. Zainteresowanie takiego kandydata środowiskiem pracy w naszej firmie lub odpowiednią ofertą, może zaoowocować złożeniem przez niego aplikacji.

Zakładka z ofertami pracy na profilu firmy

Facebook umożliwia wzbogacenie profilu firmy o dodatkowe aplikacje. Ciekawym pomysłem jest dodanie do profilu aplikacji, która wyświetla aktualne oferty pracy w naszej firmie.

Dzięki takiej zakładce użytkownicy Facebooka mogą szybko przejrzeć nasze oferty pracy bez konieczności opuszczania portalu.

Rekrutacja przez polecenie

Dzięki Facebookowi możemy efektywnie dotrzeć z ofertą pracy do znajomych naszych pracowników. Jest duża szansa, że wśród znajomych zatrudnionego w firmie programisty, jest dużo innych, dobrych programistów. Możemy poprosić takiego pracownika o to, by dodał odnośnik do oferty pracy na swojej facebookowej tablicy. Być może ktoś z jego znajomych właśnie szuka nowych wyzwań.

By zmotywować pracowników do aktywnego dzielenia się ofertami pracy w swoim gronie znajomych na Facebooku, warto jest zaoferować nagrodę dla osoby, z której polecenia trafił do nas najlepszy kandydat. Pozwoli nam to zmniejszyć ryzyko złego zatrudnienia oraz radykalnie obniżyć koszt rekrutacji.

Kampania rekrutacyjna

Jeśli chcemy by komunikat o nowej rekrutacji dotarł do szerokiego grona użytkowników Facebooka, możemy zdecydować się na wykupienie kampani rekrutacyjnej w portalu. Podczas kampanii, w prawej kolumnie na Facebooku pojawi się nasza kreacja reklamowa zachęcająca do udziału w rekrutacji oraz przekierowanie do formularza aplikacyjnego.

Kampanie rekrutacyjne mogą być precyzyjnie targetowane po różnego rodzaju danych demograficznych, lokalizacjach oraz zainteresowaniach i wykształceniu użytkowników, co daje nam to możliwość dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej. Tego typu kampanie to świetny sposób na rekrutacje na stanowiska, które regularnie rotują.

Wszystko wskazuje na to, że Facebook to nie chwilowa moda, ale usługa, z której będzie korzystało coraz więcej osób w różnym wieku i z różnych środowisk. To sprawia, że nie można zapomnieć o Facebooku planując działania rekrutacyjne w internecie w roku 2011. Ten rok z całą pewnością będzie „rokiem Facebooka”.

Autor: Kuba Filipowski, Humanway

6 komentarzy
  1. Reply
    Marta Włodarczyk 13 stycznia 2011 at 15:46

    Bardzo fajny wpis. Facebook to przyszłość rekrutacji. Dla naszej firmie (branża FMCG) strona na facebooku to centrum komunikacji z kandydatami i miejsce gdzie zamieszczamy wszystkie nowe ogłoszenia o pracy oraz informacje dotyczące charakterystyki pracy w naszej firmie.

  2. Reply
    Marcin Słowik 14 stycznia 2011 at 10:57

    Poruszone kwestie są już wszystkim znane. To, że social media to przyszłość rekrutacji to fakt, ale wpis na ten temat na branżowym portalu powinien zawierać coś więcej niż, to że chcąc rekrutować na Facebooku trzeba założyć stronę firmową.

  3. Reply
    HR-owiec 14 stycznia 2011 at 21:27

    Bardzo ciekawa informacja. Faktycznie Facebook to potencjał i nie trzeba długo się zastanawiać aby wywnioskować w jakim kierunku podąża przyszłość rekrutacji. Moim zdaniem niebawem płacenie za ogłoszenia na portalach pracy przejdzie do historii 🙂

  4. Reply
    Kuba Filipowski 17 stycznia 2011 at 11:26

    @Marcin Słowik
    Artykuł zawiera bardzo podstawowe informacje i ma raczej służyć jako podpowiedź pomysłów „co z tym facebookiem zrobić” niż szczegółową instrukcję „jak zostać mistrzem rekrutacji na facebooku”.

    Jesteśmy ciągle na etapie uczenia się medium jakim jest facebook i odnajdywania najlepszych i najbardziej efektywnych mechanizmów pracy na nim. Ja rzuciłem kilkoma propozycjami 🙂

  5. Reply
    The thief of time 19 stycznia 2011 at 13:32

    Faktycznie, dość skromnie potraktowany temat. A na facebooku można naprawdę wiele. Wspomnijmy chociażby o Work for us … to dopiero daje nam mnóstwo możliwości w zakresie rekrutacji.

  6. Reply
    Przemek Grzywa 27 sierpnia 2012 at 06:52

    Bardzo skromnie. Jeżeli poświęcam chwilę czasu na przeczytanie tekstu chcę otrzymać konkretne narzędzie, a nie informację co powinienem zrobić.

    Jeżeli jest mowa o zakładce z ofertami pracy na profilu firmy, to oczekuję, że dowiem się gdzie znaleźć takie aplikacje i jak je zastosować.

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled