Ponad 1200 pracowników operatora telekomunikacyjnego Netia S.A. zostanie objętych systemem elektronicznej ewidencji czasu pracy. Autorskie rozwiązanie TM Box firmy GAVDI zoptymalizuje proces planowania, ewidencji oraz analizy czasu pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Decyzja o wprowadzeniu elektronicznej ewidencji czasu pracy firmie Netia S.A. została podyktowana potrzebą sprawniejszego raportowania czasu pracy objętego ściśle określonymi wymogami Kodeksu Pracy. W naszej firmie wprowadzone są trzy systemy czasu pracy: administracyjno-biurowy, równoważny i zadaniowy. Każdy pracownik wykonuje ewidencję za dany miesiąc, która następnie jest akceptowana przez przełożonego. Do tej pory nie mieliśmy narzędzia, które raportowałoby wykonanie tej czynności, dlatego o wsparcie w tym obszarze poprosiliśmy firmę GAVDI – mówi Beata Swat, Starszy Specjalista ds. Personalnych w Netia S.A.
Proces wdrożenia został podzielony na trzy etapy. Pierwsza część projektu zakończona w czerwcu objęła osiemdziesięcioosobową grupę pracowników. W drugiej fazie kolejnych 923 zatrudnionych rozliczyło swój czas pracy wykorzystując elektroniczną ewidencję czasu pracy. W ostatnim etapie, którego zakończenie planowane jest na koniec sierpnia b.r., systemem ma zostać objętych ponad dwustu pracowników.
Mimo, że projekt jest w trakcie realizacji, już teraz można zidentyfikować wielowymiarowe korzyści płynące z zastosowania prekonfigurowanego narzędzia TM Box. Powszechnym problemem polskich pracodawców wynikającym z obowiązujących, skomplikowanych przepisów prawa pracy jest wysoka pracochłonność działań mających na celu prawidłowe planowanie i rozliczanie czasu pracy. Rozwiązanie TM Box umożliwia wysoką automatyzację tych czynności i daje pewność zgodności planowania z zasadami kodeksowymi, zmniejszając ryzyko poniesienia odpowiedzialności zewnętrznej związanej z nieprawidłowościami w czasie pracy. Dodatkowo aplikacja umożliwia łatwiejszą kontrolę przełożonych nad wykorzystywaniem czasu pracy przez pracownika, co oznacza większą dyscyplinę pracy – zauważa Teresa Olszewska, prezes zarządu GAVDI Polska. Wykorzystanie TM Box minimalizuje nakłady na wykonanie bieżących czynności związanych z zarządzaniem czasem pracy, zapewnia szybszą obsługę i krótszy czas wykonywania ewidencji – dodaje. Elektronizacja tego obszaru oznacza także ograniczenie wykorzystania papierowych dokumentów, a tym samym wymierne oszczędności finansowe.
Sukces dwóch pierwszych etapów wdrożenia daje nam pewność, że ostania faza projektu również zostanie sfinalizowania z powodzeniem. Konsultanci GAVDI to osoby z dużym doświadczeniem w obszarze SAP, co było dla nas kluczowym argumentem przy wyborze firmy wdrożeniowej. Oferowane przez GAVDI oprogramowanie dało nam również pewność, że nowa aplikacja będzie w pełni kompatybilna z systemem SAP, z którego korzystaliśmy już wcześniej. Dzięki temu projekt przebiega sprawnie, a wszelkie pojawiające się problemy spotykają się z szybką reakcją konsultantów – komentuje Beata Swat.