Firmy rodzinne stanowią znaczącą część polskiej gospodarki i mają znaczący udział w ramach sektora MMSP. Istnieją na polskim rynku od zawsze jednak sytuacja polityczna spowodowała, że ich prawdziwe odrodzenie związane jest z przemianami politycznymi roku 1989. Z tego też powodu o wzroście świadomości firm rodzinnych, o ich znaczeniu dla gospodarki zaczyna się mówić dopiero w ostatnich latach.
Do tej pory dyskusję oraz prowadzenie działań dedykowanych biznesowi rodzinnemu w Polsce utrudniał brak szeroko zakrojonych badań poświęconych biznesowi rodzinnemu.
Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest największe jak do tej pory w Polsce „Badanie firm rodzinnych” zrealizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Działanie 2.1.3), przeprowadzone przez Pentor Research International. Badanie jest częścią pilotażowego projektu szkoleniowo – doradczego dedykowanego firmom rodzinnym i realizowanego we współpracy ze Stowarzyszeniem Inicjatywa Firm Rodzinnych.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza do udziału w konferencji, podczas której zaprezentowane zostaną po raz pierwszy wyniki badań dotyczących Firm Rodzinnych. Konferencja „Znaczenie Firm Rodzinnych dla polskiej gospodarki” odbędzie się 29 stycznia 2010 roku o godzinie 12.00 w siedzibie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości przy ul. Pańskiej 81/83 w Warszawie.
- Dowiedz się jakie znaczenie mają firmy rodzinne dla polskiej gospodarki.
- Poznaj opinię praktyków – przedstawicieli firm rodzinnych.
- Sprawdź jak praca w firmach rodzinnych postrzegana jest przez samych pracowników a jak przez pracodawców właścicieli?
- Sukcesja, model zarządzania i szkolenia w firmach rodzinnych.
Konferencja „Znaczenie Firmy Rodzinnych dla polskiej gospodarki” jest konferencją bezpłatną dedykowaną pracownikom, pracodawcom oraz przedstawicielom świata nauki.