Czy HRowiec może być dobrym marketingowcem, a ekspert PR znać się na zarządzaniu ludźmi? Wydaje się to mało realne, jednak właśnie wyzwanie płynnego łączenia tych umiejętności staje przed specjalistami odpowiedzialnymi za budowanie wizerunku organizacji jako pożądanego pracodawcy. Employer Branding to dziedzina, która wymaga wiedzy i kompetencji zarówno z zakresu procesów HR, jak i solidnych podstaw z obszarów takich jak PR, marketing i reklama.
Myśląc o potrzebie solidnego przygotowania do wykonywania pracy specjalisty employer branding, grupa ekspercka skupiona wokół branżowego portalu HRstandard.pl, powołała do życia Employer Branding Institute. Organizacja, z którą współpracują najlepsi specjaliści EB w Polsce, ma systemowo szkolić specjalistów employer brandingu i w ten sposób wspierać firmy w budowaniu swoich marek jako pracodawców.
Na polskim rynku odkryliśmy employer branding stosunkowo niedawno i mamy sporo do nadrobienia w stosunku do zachodu, gdzie działania skierowane na budowanie marki pracodawcy są już głęboko zakorzenione. Na szczęście firmy coraz bardziej świadomie kształtują swój wizerunek na rynku pracy, częściej wdrażają całościowe strategie przyciągania kandydatów i zatrzymywania pracowników, a takimi działaniami zaczynają się interesować także firmy spoza grona wielkich korporacji – twierdzi Anna Mikulska, Partner w firmie MJCC oraz Ekspert Employer Branding Institute – Niestety, w działaniach firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z budowaniem wizerunku pracodawcy często widoczny jest brak doświadczenia i podstawowej wiedzy. To tworzy spory obszar dla profesjonalnych usług szkoleniowych i doradczych z tego obszaru .
Employer Branding Institute to także jedyna organizacja w Europie Środkowo-Wschodniej, posiadająca kompleksowy system certyfikacji specjalistów EB. Uczestnicy szkoleń w ramach Employer Branding School mogą, w zależności od stopnia zaawansowania, uzyskać First lub Advanced Certificate in Employer Branding. Pierwsza edycja startuje już 14 października.
Partnerem medialnym przedsięwzięcia jest portal Employer-branding.pl, a partnerami branżowymi m.in. MJCC Employer Branding Consultants oraz Grupa Adweb.