Nie zawsze chodzi o efekt „WOW”. Trwają poszukiwania najlepszych kampanii rekrutacyjnych w Polsce!

Na rynku pracy pojawia się coraz więcej efektywnych, innowacyjnych czy wyjątkowo kreatywnych sposobów na dotarcie do kandydatów. Ich twórcy często nie szukają rozgłosu, a powinni. Tak przynajmniej twierdzą organizatorzy Konkursu „Liderzy Rekrutacji”. Mają ambitny cel: wyróżnić inicjatywy ciekawe, często proste, ale skuteczne.

 

Czym jest kampania rekrutacyjna? Może się wydawać, że mowa o dużym przedsięwzięciu komunikacyjnym. Niekoniecznie! Kampania wcale nie musi być szeroko zakrojona, musi być natomiast serią działań komunikacyjnych o określonych celach rekrutacyjnych.

 

Dlaczego warto tworzyć kampanie rekrutacyjne?

 

Czy kampanie rekrutacyjne możemy nazwać nowym trendem? – Nie, za to nowością są media wykorzystywane w komunikacji. Ostatni rok pokazał, że można bardzo dobrze wykorzystać w rekrutacji media społecznościowe, employee advocacy czy formaty wideo, a przy tym nie wydać fortuny na produkcję. Widzimy napisane od serca posty szefów działów, nakręcone telefonem filmiki przedstawiające codzienne życie zespołów, proste a efektywne treści – komentuje Kinga Makowska, jurorka konkursu i ekspertka w obszarach HR i komunikacji marki pracodawcy.

 

Polskie firmy tworzą kampanie tam, gdzie zwykłe ogłoszenie o pracę to za mało. Chcą zaskoczyć potencjalnego kandydata niestandardowym podejściem, lepiej opowiedzieć o ofercie pracodawcy lub kompleksowo przedstawić swoją firmę. To rozwiązanie szczególnie popularne w branżach o wysokiej konkurencyjności ofert pracodawców i stałym zapotrzebowaniu rekrutacyjnym: IT, produkcji, logistyce czy handlu.

 

Co sprawia, że kampanię rekrutacyjną można nazwać dobrą?

 

Zgodnie z zasadą „wyróżnij się albo zgiń”, firmy prześcigają się w coraz bardziej niecodziennych sposobach na dotarcie do potencjalnych kandydatów. Jednak, jak przekonują organizatorzy Konkursu „Liderzy Rekrutacji”, w kampaniach nie zawsze chodzi o efekt „WOW”. Często o wiele ważniejsza jest skuteczność akcji, wyrażona na przykład w liczbie pozyskanych zgłoszeń czy zatrudnionych pracowników.

 

To szczególnie dobra wiadomość dla organizacji, które nie chwaliły się swoimi działaniami rekrutacyjnymi, bojąc się, że mogą one zostać uznane za niewystarczająco spektakularne.

 

Kampanie będą oceniane w trzech kategoriach:

● kreatywność (dla działań niecodziennych, nieoczywistych i pomysłowych),

● innowacyjność (dla inicjatyw nowatorskich i wyprzedzających trendy),

● efektywność (dla działań skutecznych, przynoszących zamierzone rezultaty).

 

W zeszłym roku nagrody otrzymały firmy Budimex, Adecco i Contman

 

Jak wyglądała poprzednia edycja Konkursu? Nadesłano łącznie aż 80 zgłoszeń, a rozstrzygnięcie nastąpiło podczas eventu „OLX Know How” – pierwszej HR-owej telewizji śniadaniowej. Zwycięska w kategorii „kreatywność” kampania „CEO for One Month” wyróżniła się nie tylko niecodzienną koncepcją (młodzi kandydaci mogą wziąć udział w rekrutacji na stanowisko prezesa firmy), ale też pomysłowo przeprowadzonym, stuprocentowo wirtualnym procesem selekcji. Również pozostali zwycięzcy pokazali, jak wiele można zyskać na wykorzystaniu różnorodnych narzędzi komunikacyjnych i rekrutacyjnych.

 

Jak wyzwania rekrutacyjne polskich firm zmieniły się na przestrzeni roku? Które projekty wyróżniły się skutecznością, a które zaskoczyły innowacyjnym lub szczególnie kreatywnym podejściem? Tego dowiemy się już 25 listopada podczas konferencji „OLX Know How”, podczas której zostanie wyłonionych troje zwycięzców – po jednym z każdej kategorii.

 

Tegoroczne, wyróżniające się kampanie można zgłaszać do 3 listopada 2021 r., poprzez formularz dostępny na stronie https://olxknowhow.pl/.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0