Jak zamieszczać interesujące posty z ofertami pracy w grupach na Facebooku?

Czy miałeś kiedyś problemy z rekrutacją na Facebooku? Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak stać się częścią największego serwisu społecznościowego i zapewnić sobie napływ utalentowanych pracowników? A może nie prowadzisz jeszcze rekrutacji na Facebooku?

Po pierwsze, duże znaczenie ma treść samego ogłoszenia. Skup się na danych – np. podaj maksymalne wynagrodzenie, miejsce pracy, dodatkowe benefity itd.

Po drugie, ważna jest marka Twojej firmy. Nie bagatelizuj gier internetowych na Facebooku – są one ważnym elementem budowania marki. To różnica pomiędzy zainteresowaniem a brakiem aplikacji. Napisz coś, co da Twojej firmie mocną pozycję.

Po trzecie, ważny jest czas dodania postu. Ogłoszenia najlepiej dodawać w godzinach między 13:00 a 16:00 oraz 20:00 a 21:00 lokalnego czasu grupy. Facebookowicze sprawdzają swoje tablice w czasie lunchu, przerw w pracy i przed pójściem spać.

Po czwarte, ważna jest jakość społeczności utalentowanych pracowników. Przed dodaniem ogłoszenia poświęć trochę czasu na przeszukanie grupy pod kątem zainteresowania postami lub mega postów z dużą liczbą komentarzy lub polubień i w inteligentny sposób stwórz coś podobnego. Codzienne aktywne zainteresowanie postami oraz cotygodniowe webinaria lub wydarzenia to doskonałe wyznaczniki społeczności utalentowanych pracowników. Jeśli nie ma zainteresowania, to grupa ma wielu postujących, ale mało czytelników. Przenieś się do innej grupy.

Po piąte, istotna jest Twoja reputacja jako rekrutera. Jak już wspomniałem wcześniej, jeśli dasz się poznać jako osoba, która dba o innych członków społeczności, staniesz się najpopularniejszym postującym na stronie. Wraz ze wzrostem Twojej reputacji w społeczności utalentowanych pracowników, właściciel grupy lub admini skontaktują się z Tobą i zostaniesz do niej oficjalnie włączony . W społecznościach utalentowanych pracowników często zdarza się, że właściciele będą komentować Twoje posty, zachęcając użytkowników do odpowiadania na oferty, a nawet oznaczać innych, by do nich zajrzeli.

Użytkownicy będą kontaktować się z Tobą z zapytaniem o możliwość otrzymania pracy i będą wracać co jakiś czas. Buduj z nimi długotrwałe relacje nawet, jeśli w danym momencie nie masz oferty, która byłaby dla nich odpowiednia. Poświęć minutę lub dwie i pomóż ludziom, którzy się do Ciebie zgłosili, dając im szybki feedback na temat ich CV i zmian, które ewentualnie mogliby w nim wprowadzić lub kierując ich do znajomego rekrutera, który może mieć dla nich coś interesującego. Odpowiadanie setce ludzi wymaga sporego wysiłku, ale w dłuższej perspektywie będziesz czerpał zyski w postaci dobrej jakości aplikacji o pracę. Ci sami członkowie i rekruterzy będą odpowiadać na Twoje posty oraz oznaczać swoich znajomych, którzy byliby odpowiedni na dane stanowisko, ufając, że będziesz dla tych znajomych dobrym pracodawcą. Dlatego właśnie jest to „społeczność utalentowanych pracowników”.

Warto optymalizować swoje posty z ofertami pracy pod kątem zainteresowania, by jak najwięcej ludzi zobaczyło Twój post w swoim news feedzie. Facebook przez swój algorytm feed pokazuje posty z większą liczbą polubień, komentarzy i udostępnień większej liczbie użytkowników, co z kolei zwiększa Twój dostęp do potencjalnych kandydatów.

Wszystko to razem tworzy wyjątkową ofertę pracy.


vivalang_logo_otwartyTłumaczenie: VIVALANG nowoczesne biuro tłumaczeń

 

Źródło: Business Insider

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0