Coraz więcej social mediów w rekrutacji

tw

97% polskich rekruterów korzysta w czasie rekrutacji z portali społecznościowych, a aż 79% zatrudniło pracownika przy pomocy social media. To więcej niż w Stanach Zjednoczonych, gdzie skala rekrutacji przez social media sięga 73%.
 
Badania „Media społecznościowe w rekrutacji” przeprowadzone od lipca do września 2015 roku jednoznacznie pokazują, że rekruterzy doceniają korzyści z wykorzystania social media. Jako najważniejsze wskazują: wzrost liczby dostępnych kandydatów (75% respondentów) i skrócenie czasu potrzebnego na zamknięcie projektu (72%). Aż 85% respondentów chce poszerzyć swoją wiedzę w obszarze social media w ciągu najbliższego roku.
 
„Coraz więcej firm, z którymi współpracujemy, zaskakuje nas rozwiązaniami i inwestycjami. Tworzone są osobne działy zajmujące się rekrutacją tylko w mediach społecznościowych oraz umieszczaniem i prowadzeniem profili zachęcających do skontaktowania się z pracodawcą. Skala jest oczywiście zróżnicowana i zależy od wielkości biznesu” – mówi Magdalena Tyburcy, Senior Job Market Consultant LLH DBM Polska.
 
Rekruterzy korzystają głównie z dwóch portali społecznościowych – prawie 100% deklaracji otrzymały: LinkedIn (ten portal jest wskazywany najczęściej i oceniany najwyżej) i GoldenLine. 3 na 10 rekruterów wspomaga się Facebookiem, 7% korzysta z Xing, a po 3% z Twittera i Viadeo.
 
„Według naszych badań najmniej obecna w social media jest branża produkcyjna, która deklaruje, iż najrzadziej rekrutuje za ich pomocą. Powodem może być założenie o małej efektywności tego rozwiązania w przypadku pracowników produkcyjnych” – dodaje Magdalena Tyburcy.
 
Ankietowani deklarują, że aż 59% z nich zamierza zwiększyć wykorzystanie social media w rekrutacji w najbliższym roku, 31% nie ma zdania, a jedynie 10% nie planuje takich zmian. Wyniki badań to silny impuls do profesjonalnej obecności w mediach społecznościowych dla osób aktywnie poszukujących pracy, ale również tych, których do zmiany firmy skłoniłaby atrakcyjniejsza oferta innego pracodawcy. O czym szczególne powinni zatem pamiętać kandydaci:
 

  • O jakości, nie ilość zamieszczanych treści
  • Aktualności i prawdziwości informacji
  • Rozbudowaniu sieci kontaktów na portalach biznesowych
  • Regularnym odpowiadaniu na wiadomości czyt. częstym logowaniu się do swojego profilu
  • Sprawdzeniu ustawień prywatności
     
     
    Badania Lee Hecht Harrison DBM „Media społecznościowe w rekrutacji” przeprowadzono w III kwartale 2015 roku na grupie 222 pracowników działów personalnych i agencji rekrutacyjnych.
     
     
    Źródło: raport Media Społecznościowe w rekrutacji, LHH DBM Polska 2015
     
     
     

  • Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

    Skomentuj

    Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

    Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

    Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





    Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

    Share This
    HRstandard.pl
    Login/Register access is temporary disabled