W aktualnym (lipcowym) wydaniu Forbesa dołączony jest raport specjalny “Liderzy Zrównoważonego Rozwoju”. Niniejszy dodatek jest podsumowaniem konkursu i tym samym prezentacją wyników na najlepsze praktyki w firmach działających w Polsce.
Treść dodatku stanowi 7 artykułów:
“Szanse i pułapki rozwoju”
“Wymierny język korzyści”
“Ekologia wychodzi z cienia”
“Pozytywiści XXI wieku”
“Misja energooszczędność”
“Naukowcy inspirują”
Równie oczywiste jak to, że lody bakaliowe zawierają rodzynki, jest to, że w treść artykułów zawiera pozytywne przykłady działań tych firm z obszaru CSR.
Mam tu na myśli działania w obszarze środowiska naturalnego, praktyk wobec pracowników czy współpracy z uczelniami (interesariuszami).
Dodam, że na drugim biegunie, niejako w opozycji do opisywanych w Forbes praktykach, są te, o których od czasu do czasu można przeczytać, chociażby w prasie codziennej. Za przykład niech posłuży GLAXO czy SHELL.
Zważywszy, Społeczne Odpowiedzialność Biznesu (CSR) jest uznawana za 1 z 5 globalnych trendów to warto zapoznać się z zawartością opublikowaną w Forbes.
Czy są firmy, które wciąż ignorują / nie widzą / nie chcą widzieć / nie chcą mieć nic wspólnego z CSR-em.
Oczywiście. I wśród nich zapewne są takie, które radzą sobie całkiem dobrze na rynku.
Przyszłość pokaże czy rzeczywiście CSR stanie się 1 z mega trendów.
Przeszłość już pokazała, że nie ma firm zbyt dużych żeby upaść.
🙂