TVN zwycięzcą Randstad Award

Telewizja TVN zwyciężyła w pierwszej polskiej edycji rankingu Randstad Award. Kolejne miejsca zajęły Toyota Motor Manufacturing Poland i Vattenfall Poland. Zwycięzcy zostali wyłonieni na podstawie badania 150 największych polskich firm i ankiet przeprowadzonych wśród 7000 respondentów. Nagrody zostały wręczone 17 marca podczas uroczystej gali w Centrum Olimpijskim.


Ankietowani wybrali TVN ze względu na czynniki takie jak wysokie wynagrodzenie, możliwości na przyszłość, stabilna sytuacja finansowa i silne kierownictwo. Toyota Motor Manufacturing Poland uzyskała najlepsze wskaźniki w kategoriach takich jak przyjazna atmosfera pracy, równowaga pomiędzy pracą a życiem osobistym oraz wysokiej jakości szkolenia.


– Serdecznie gratuluję wszystkim laureatom, szczególnie tym, którzy zajęli miejsca na podium. – mówi Kajetan Słonina, dyrektor zarządzający Randstad. Dla zwycięzców jest to nie tylko dowód zaufania, jakim darzą ich pracownicy, ale także znak, że ich polityka personalna zmierza w dobrym kierunku – dodaje.


Ranking wskazał nie tylko najlepiej postrzegane przez pracowników firmy, ale także te najbardziej znane. W tej kategorii zwyciężyła Poczta Polska – wskazało ją niemal 4 na 5 respondentów badania (79%). Kolejne pozycje zajęła Telekomunikacja Polska – 78% i Cyfrowy Polsat – 69%. TVN, zwycięzca całego rankingu, uplasował się na 9 pozycji z rozpoznawalnością na poziomie 64%.


Badanie Randstad wskazało także takie aspekty jak najważniejsze czynniki przy wyborze pracy czy najlepiej postrzegane branże. 72% respondentów odpowiedziało, że najważniejszym czynnikiem przy wyborze pracy jest wysokie wynagrodzenie. Na kolejnych pozycjach znalazły się: przyjazna atmosfera pracy (59%), stabilność zatrudnienia (55%), stabilna sytuacja finansowa firmy (49%) i interesująca praca (45%).


– Wynagrodzenie, atmosfera i stabilność zatrudnienia to najważniejsze czynniki, którymi przy wyborze pracy kierują się Polacy. Takie konserwatywne podejście nie jest dla mnie zaskoczeniem. Potencjalni pracownicy chcą by najpierw zadbano o ich podstawowe potrzeby, takie jak możliwość życia na poziomie, dobre samopoczucie w codziennej pracy i stabilna sytuacja – komentuje Kajetan Słonina.


Najbardziej atrakcyjną z punktu widzenia pracowników branżą jest energetyka i ciepłownictwo. Wskazało ją połowa respondentów. Tuż za nią plasuje się motoryzacja (48%) i przemysł elektrotechniczny (45%)


Raport Randstad Award to pierwsze tak kompleksowe badanie polskiego rynku pracy dotyczące wizerunku pracodawcy. Randstad Award ma wieloletnią tradycję w krajach Europy Zachodniej, takich jak Francja, Belgia, Hiszpania czy Holandia. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 roku w Belgii, a dziś obecne jest już w 13 krajach, w tym także – po raz pierwszy – w Polsce. Tegoroczne polskie badanie objęło 150 największych pracodawców oraz 7000 respondentów, reprezentujących wszystkie grupy wiekowe (od 18 do 65 roku życia), zarówno uczących się, jaki i pracujących, a także  poszukujących pracy.

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled