Alfabet HR: budowanie zespołów

Budowanie zespołów – (teambuilding)

jedna z metod szkolenia personelu ukierunkowana na kształtowanie stosunków interpersonalnych oraz objaśnianie procesów organizacyjnych i zespołowych. Budowanie zespołów jest szczególnie przydatne podczas szkoleń umiejętności interpersonalnych. Niektóre aspekty budowania zespołu to: budowanie drożnych i sprawnych kanałów komunikacji między członkami zespołu, budowanie więzi interpersonalnych, nie tylko o charakterze zawodowym, lecz także poza miejscem pracy, stymulowanie zdrowej rywalizacji. Cała organizacja może być także rozumiana jako zespół. Za Mollerem można przyrównać załogę organizacji do drużyny piłkarskiej, w której część pracowników wnosi bezpośredni wkład w sukces, grając na boisku ( kierownictwo, kluczowe odpowiedzialne stanowiska wykonawcze), część za kulisami pracuje na sukces graczy (pracownicy działu zaopatrzenia, administratorzy sieci informacyjnej), część koordynuje i sprawuje pieczę nad formą, treningami oraz umiejętnościami graczy (szkoleniowcy, dział controllingu i kontroli), część wreszcie określa cele drużyny, np. decyduje, że zagrają w Pucharze Świata, rezygnując z występów w Mistrzostwach Europy (kierownictwo, dział planowania). Jeżeli wszystkie te elementy drużyny są ze sobą spójne, to drużyna ma szansę odnieść sukces.


Alfabet HR-u udostępniony jest przez Portal Rynku Pracy HRK.PL


 

Warto także przeczytać:

–  „Budowanie silnej organizacji przez budowanie silnych zespołów”

–  „Budowanie zespołu”

–  „Budowanie zespołu. Jak grupę indywidualistów nauczyć zgodnej i efektywnej współpracy”

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0