#DomZSerca – niezwykła historia o niesieniu pomocy

#DomZSerca to wyjątkowa inicjatywa łącząca kompetencje i chęć niesienia pomocy.

Budimex razem z partnerskimi firmami wybuduje i wyposaży dom dla szesnastoosobowej rodziny pani Magdy z Radomska.

O zaangażowaniu w społeczną odpowiedzialność biznesu rozmawiamy z Agatą Laskowską, rzecznikiem prasowym firmy OBI, partnerem akcji #DomZSerca.

Dlaczego postanowili Państwo zaangażować się w projekt #DomZSerca?

Agata Laskowska.:
Od lat towarzyszymy naszym Klientom w projektach budowy oraz upiększaniu wnętrz i ogrodów. Mamy więc doświadczenie, kompetencje oraz materiały potrzebne do stworzenia funkcjonalnego domu dla całej rodziny. Zatem projekt #DomZSerca jest skrojony na miarę naszych możliwości. Ale nie poprzestajemy wyłącznie na oddaniu pomieszczeń do użytku. Swoim udziałem w akcji chcemy inspirować innych do pomagania osobom w naszym otoczeniu. Czasem wystarczy zwrócić uwagę, zainteresować się lokalnymi potrzebami, aby dostrzec jak wiele dobrego możemy jeszcze zdziałać. W zaproszeniu do udziału w projekcie doceniliśmy też pomysł zaangażowania i współpracy wielu partnerów. Każda z firm dodaje swoją unikalną „cegiełkę”, dzięki czemu wspólnie tworzymy wyjątkowy #DomZSerca. Połączenie sił i otwartość na współpracę są silnie zakorzenione w OBI, a dzięki temu projektowi zyskują jeszcze większy zasięg i moc.

Jakie elementy wykończenia wnętrz lub wyposażenia zaproponowali Państwo w domu Pani Magdy?

AL.: W ramach udziału w akcji #DomZSerca OBI zrealizuje kuchnię dla całej rodziny oraz 4 łazienki. Wybraliśmy te przestrzenie, ponieważ szczególnie w nich liczy się dobry projekt. Aranżacje pomieszczeń współdzielonych są dodatkowo wymagające, bo chcemy by służyły bez remontu wszystkim domownikom przez wiele lat. Dlatego zdecydowaliśmy się na klasyczne meble i elementy wykończenia. Postawiliśmy na wytrzymałe, naturalne materiały, w tym ciepłe kolory drewna i bieli. Dopełnieniem będą elementy dekoracyjne, w tym odpowiednio dopasowane oświetlenie, których wymiana nie stanowi wielkich kosztów. Dlatego Rodzina może w przyszłości w łatwy i ciekawy sposób zmieniać swoje wnętrza zarówno pod względem kolorów jak i stylu. Na wstępie określiliśmy  potrzeby Rodziny oraz styl wnętrza najbliższy ich gustom. Następnie nasza Projektantka przygotowała kilka propozycji i wspólnymi siłami wybraliśmy najlepsze rozwiązania oraz asortyment. Mam w zanadrzu jeszcze małą niespodziankę dla Rodziny, ale o tym opowiemy w stosownym czasie.

 

 


Czy realizowaliście Państwo podobne projekty w przeszłości lub czy planujecie zaangażować się w kolejne?

AL.: Dotychczas nie realizowaliśmy tak szerokich projektów dla konkretnej rodziny. Zazwyczaj współpracujemy z lokalnymi społecznościami, wspierając ważne społecznie inicjatywy i organizacje, które służą ludziom i poprawiają ich warunki życia lub pracy. W ten sposób pomagamy wybranym szpitalom, szkołom, jednostkom straży pożarnej, domom dziecka czy ośrodkom wychowawczym.

Jakie inne działania CSR-owe wspieracie Państwo w swoich organizacjach?

AL.: Od dawna wspieramy lokalne potrzeby, natomiast od zeszłego roku rozpoczęliśmy szeroki projekt angażując się w sadzenie bioróżnorodnych lasów. Przy wsparciu naszych Pracowników i Fundacji Las Na Zawsze w 2021 roku zalesimy ponad 60 000 mkw. w 6 regionach Polski. Pierwsze lasy OBI powstaną już na wiosnę 2021r. Troska o naturę i zasoby naturalne to aktualnie jeden z naszych  priorytetów. Na co dzień podejmujemy wiele starań, aby jeszcze mądrzej i oszczędniej gospodarować wodą, czy ograniczać zużycie plastiku. Swoimi akcjami edukacyjnymi i asortymentem zachęcamy też naszych Klientów do wyboru przyjaznych naturze rozwiązań


Czy wśród tych akcji są również stałe projekty, trwające kilka lat?

AL.: Troska o naturę nie ma dla nas daty ważności, czy harmonogramu kampanii. To nasza codzienność, stały element pracy wyrażany np. w decyzjach dotyczących wyboru dostawców, z którymi pracujemy czy wprowadzaniem do asortymentu OBI produktów związanych z szeroko rozumianą ekologią. Dzięki temu w naszej ofercie mamy coraz więcej propozycji dla Klientów szukających naturalnych środków ochrony roślin, rozwiązań do oszczędzania wody deszczowej czy tworzenia ekologicznych ogrodów uprawnych. Przykładem takiego „ponadczasowego” działania może być też decyzja, którą podjęliśmy w 2019 roku, kiedy w trosce o środowisko zrezygnowaliśmy ze sprzedaży fajerwerków w naszych sklepach. Pozytywny odzew wśród Klientów tylko umacnia nas w przekonaniu, że obraliśmy odpowiedni kierunek zmian.

 

Czym dla Państwa jest społeczna odpowiedzialność biznesu?

AL.: Na co dzień inspirujemy Klientów jak budować i aranżować domy i ogrody. Wierzymy, że oprócz asortymentu Klienci wybierają OBI, bo ważne są dodatkowe wartości marki. Wierzymy, że dzieląc się swoją ekspercką wiedzą i tym, co mamy najlepszego w naszym asortymencie, możemy wspólnie zmieniać świat na lepsze, tworząc lepsze otoczenie, dodatkowo wywołując uśmiech na twarzach naszych beneficjentów. Społeczna odpowiedzialność biznesu to  symbol jedności z otoczeniem wyrażonym zarówno troską o środowisko naturalne, jak i społeczność, czyli mieszkańców. Działając na ich korzyść de facto wpływamy pozytywnie na siebie i kolejne pokolenia.

Jaki kierunek chcieliby Państwo obrać w kolejnych latach z zakresu CSR?

AL.: Aktualnie przygotowujemy się do wiosny i sadzenia pierwszych Lasów Na Zawsze OBI. Jeśli ta formuła się sprawdzi, w przyszłości będziemy kontynuować nasze działania i rozszerzać je o kolejne akcje edukujące i chroniące zasoby naturalne. Nieustannie działamy też wewnątrz naszej organizacji edukując Pracowników i wplatając odpowiedzialność za środowisko do codziennych działań. Wierzymy, że pomagając naturze – pomagamy sami sobie, a już samo zwiększanie świadomości przynosi nam wszystkim ogromne korzyści.

Nawiązując do pracowników, o których Pani wspomniała, czy są zaangażowani również w akcję #DomZSerca?

AL.: Tak, w OBI współpraca jest jedną z naszych kluczowych wartości. Łącząc siły tworzymy najlepsze pomysły i rozwiązania, dodatkowo inspirując się i rozwijając nawzajem w nowych obszarach.  W projekcie #DomZSerca na stałe udział bierze ponad 10 pracowników OBI, w tym w szczególności nasza Projektantka Dagmara Ilczyszyn oraz cały Zespół z Marketu OBI w Łodzi. Wspierają nas też logistycy, doradcy asortymentowi oraz Zarząd OBI, który od początku dał nam wszystkim dużo wsparcia i swobody w realizacji projektu.

 

Źródło: Budimex

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0