Prezenty dla Pracowników

hr_standardW poszukiwaniu efektywnej formy obdarowywania pracowników wiele firm od lat zatacza kręgi nie osiągając przy tym większych sukcesów. Jak pokazuje raport  „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2013 roku” pracodawcy nie przywiązują większej  uwagi do oczekiwań pracowników w doborze świadczeń. Brak odpowiedniej komunikacji często powodują iż benefity firmy, która informuje np. o ich faktycznej wartości postrzegane są jako bardziej atrakcyjne.

 
 
 
 

Niemal 75 proc. firm przyznaje świadczenia dodatkowe, z których w zdecydowanej większości pracownicy są zadowoleni. Deklarują oni zainteresowanie rozbudową dotychczasowej oferty świadczeń nawet kosztem ich współfinansowania. Przy tak dużym zainteresowaniu świadczeniami pozapłacowymi są one wyznacznikiem stosunku pracodawcy do pracowników oraz wyznacznikiem wartości firmy na rynku pracy. Najpopularniejszym  z benefitów jest podstawowa opieka medyczna, obecność tej pozycji w ofercie świadczeń deklaruje 61 proc. ankietowanych. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się również mniej standardowe oferty z zakresu sportu i rekreacji. W roku 2013 odnotowaliśmy 400% wzrost zainteresowania naszą ofertą firmową. Menadżerowie szukający skutecznych sposobów motywowania działu sprzedaży chętnie  wybierają prezenty takie jak jazda offroad, przejażdżka czołgiem czy lot motoparalotnią”– mówi Kornel Piesio z serwisu prezentmarzen.com.

Na skutek tak dynamicznego rozwoju świadczeń pozapłacowych w Polsce sklepy oferujące nietypowe atrakcje turystyczne chętnie rozwijają działy B2B. Ten kierunek rozbudowy oferty świadczeń jest nieunikniony, w sytuacji w której pracodawcom zależeć ma na opinii o warunkach pracy w ich przedsiębiorstwie. Często spotykamy się z zaskoczeniem klientów biznesowych różnorodnością oraz rozpiętością cenową naszej oferty. Dodając do tego pełną obsługę po sprzedażową i sam aspekt wizerunkowy jaki daje obecność np. skoku ze spadochronem w ofercie benfitów firmy jesteśmy przekonani, że nasze atrakcje spełnią oczekiwania najbardziej wymagających klientów – dodaje Kornel Piesio. Z pewnością warto odkrywać nowe horyzonty w zakresie sposobów motywowania pracowników. Interesująca i oryginalna oferta benefitów to doskonały sposób na jeszcze efektywniejsze czerpanie z potencjału jaki drzemie w kadrach. Według prognoz na rok 2014 firmy jeszcze chętniej będą wykorzystywały pozapłacowe formy motywacji pracowników.
 
Źródło: Prezent Marzeń
 
 

1 komentarz
  1. Reply
    Prezenty dla pracowników 24 kwietnia 2018 at 14:40

    Pozapłacowe formy nagradzania pracowników rzeczywiście potrafią zmotywować zespół do działania. Jeden pracownik doceni nietypowy prezent czy kartę podarunkową, inny będzie wolał atrakcyjną nagrodę rzeczową. Jedno jest pewne, o pracownika trzeba dbać.

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0