Bankowe Talenty. Jak stworzyć angażujący program stażowy, który zadziała jak magnes na pokolenie millenialsów?

Czas w świecie młodych płynie coraz szybciej, dlatego bycie na bieżąco jest tu dużo ważniejsze niż w jakiejkolwiek innej kategorii wiekowej. Jak zatrzymać przy sobie młode pokolenie? Dowiedzieliśmy się tego podczas HRcamp 2018 od Katarzyny Pyszczak z mBanku.

Podczas wydarzenia HRcamp 2018 opowiadałam o historiach ludzi między 18 a 29 rokiem życia. W mBanku dorastamy z naszymi kandydatami. Aby przyciągnąć ich do siebie musimy rozumieć ich potrzeby i zachowania. Dla nas młodość to bardziej styl życia niż metryka.

Co roku otwieramy się na młode pokolenia, angażujemy pracowników, studentów i absolwentów w projekt stażowy – Bankowe Talenty.

Nasz cel jest bardzo prosty, chcemy edukować i być wsparciem. Nasza postawa buduje wiarygodny wizerunek mBanku, jako pracodawcy w środowisku akademickim. Chcemy, aby młode osoby dostrzegły nas na rynku pracy i oczywiście zostały z nami na dłużej. Przyciągamy do organizacji ludzi z ponadprzeciętnym potencjałem. Dbamy o potrzeby rekrutacyjne – wychodzimy do młodych z programem, który pomaga wybrać jedną z wielu opcji rozwoju.

Secret sauce – czyli jak to zrobiliśmy w mBanku?

Tajemnicą sukcesu naszego programu stażowego jest niewątpliwie doskonała znajomość naszych kandydatów. Znamy ich zainteresowania, wady i zalety. Każdego roku staramy się znaleźć to, co najbardziej ich pasjonuje i za czym obecnie podążają. Nie zostawiamy ich samych sobie – mogą zawsze liczyć na opiekę mentora i pod jego skrzydłami rozwijać swoje umiejętności. Nadal uważamy, że umowa o pracę należy się każdemu – a już na pewno osobom w programie stażowym! Wszyscy ciężko pracujemy na sukces marki mBank. To co najbardziej nas cieszy, to fakt, że aż 70% stażystów zostaje z nami na dłużej w organizacji.

Od pięciu lat zmieniamy motyw przewodni programu Bankowe Talenty, aby każdego roku wpasować się w nowe trendy. W 2018 roku wybraliśmy motyw podróży. Kandydaci mogli zarezerwować bilet do mBanku i poznać pracę w czterech głównych obszarach: Biznes, Analiza, Nowe Technologie i Sprzedaż. Stażyści mieli szansę poznać kilka ścieżek rozwoju w ciągu 12 miesięcy. Każda edycja jest dla nas nauką, bo każdego roku marka mBank przyciąga falę nowych talentów. Tutaj ważna jest spójność komunikatów, bo młody odbiorca wyłapie wszystko co sztuczne. Polecam przekazywać prawdę i tylko prawdę, która jest głosem obecnych pracowników. Jak już uda nam się przyciągnąć kandydata, warto zaspokoić jego potrzeby. W mBanku skupiamy się na głodzie własnej wartości, bezpieczeństwa, relacji, przyjemności i przede wszystkim dobra. Bankowe Talenty uczą nie tylko podejścia do pracy, ale także wierzymy, że kandydaci mają szansę poznać lepiej samych siebie. My dajemy im tylko ku temu okazję, rozwojowe projekty i najlepszej jakości narzędzia. W trakcie projektu pamiętamy o monitorowaniu sukcesów i błędów, bo takie też się zdarzają. Stała obserwacja i słuchanie opinii pozwala nam na wdrożenie nowych działań. W mBanku staramy się, aby nasza strategia była kluczem do kierunku naszych projektów.

Dwa tysiące zgłoszeń dzięki trafionej kampanii

Dzięki Bankowym Talentom udaje nam się zbudować pewnego rodzaju więź z młodymi. Otwieramy drzwi do nowoczesnej bankowości, której chcemy uczyć. Pozytywny odbiór jest ogromnym wsparciem dla pracowników mBanku. Co roku szukamy osób, które przez 12 miesięcy będą wzorem – opiekunem stażysty. To właśnie pracownicy tworzą atmosferę tego projektu, dzielą się wiedzą i doświadczeniem. Bez ich wsparcia i zaangażowania Bankowe Talenty nie byłyby sukcesem.

Przez miesiąc udało nam się pozyskać blisko dwa tysiące zgłoszeń i zatrudnić dwanaście osób. Pomimo ograniczonej liczby miejsc w prestiżowym programie stażowym, kandydaci mogli liczyć na inne propozycje zatrudnienia np.: ofertę praktyk w mBanku. Kampania Bankowe Talenty otrzymała także wyróżnienie w konkursie Employer Branding Stars.

W tym roku ponownie otwieramy drzwi z nowym motywem przewodnim Bankowych Talentów. Tym razem w sportowej atmosferze stażyści będą trenować karierę w mBanku przez 12 miesięcy! Na koniec programu każdemu gwarantujemy zatrudnienie. Rekrutację do programu stażowego rozpoczynamy już 10 października 2019 roku.

Autorka artykułu: Katarzyna Pyszczak, mBank S.A.

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0