Jak rekrutować, by przyciągnąć najlepszych?

Pracodawca, któremu zależy na najlepszych pracownikach to taki, który… sam sobie zadaje pytanie „Co robię, by ludzie chcieli u mnie pracować?”. Poszukując specjalistów na coraz mniejszym rynku warto zacząć od profesjonalnego ogłoszenia. Jak je napisać? Wystarczy pomyśleć, na co każdy lub prawie każdy z nas zwróciłby uwagę szukając nowej pracy. Odpowiedź jest prosta: na rzeczy podstawowe i oczywiste!

Lekcja pierwsza: Daj się poznać

Niezależnie od tego, czy chodzi o małe przedsiębiorstwo, czy o wielką firmę, umieszczając ogłoszenie o pracy w sieci warto posłużyć się swoim znakiem rozpoznawczym. Czyli logo. Skoro służy ono do komunikacji z odbiorcami, równie dobrze sprawdzi się w komunikacji z potencjalnymi pracownikami. To właśnie logo wyróżni ogłoszenie spośród wielu innych, sprawi, że oferta rzuci się w oczy i zostanie zapamiętana. Umieszczenie go obok komunikatu to pierwszy krok do budowania świadomości marki i przepustka do grona profesjonalnych ogłoszeniodawców.

Lekcja druga: Pamiętaj o rzeczach istotnych

Praca powinna przynosić satysfakcję, odbywać się w sprzyjającej atmosferze i być ciekawa… To wszystko prawda, ale każdy, kto jej szuka chce przede wszystkim wiedzieć, co, na jakich warunkach i za ile będzie robił. Jak pokazują badania, informacji o wysokości zarobków, miejscu zatrudnienia, rodzaju umowy i wysokości zarobków oczekuje w ogłoszeniu aż 96% osób poszukujących pracy za pośrednictwem serwisu OLX Praca.

Wielu pracodawców w ogłoszeniach wciąż pomija informację o wysokości zarobków. Tymczasem warto zastanowić się, o ile zwiększa ona skuteczność procesu rekrutacji. Czy odpowiedzieliśmy na ogłoszenie o pracę, w którym nie ma tak podstawowej informacji jak wysokość pensji? Jak pokazują dane OLX Praca, podanie widełek płacowych w treści ogłoszenia zwiększa liczbę odpowiedzi aż o… 48%. Co więcej, zbyt niskie zarobki są powodem do zmiany pracy dla aż 26% użytkowników serwisu, warto więc dotrzeć do nich za pomocą prostego i ważnego komunikatu.

Lekcja trzecia: Na deser benefity

Pojęcie “warunków zatrudnienia” jest coraz pojemniejsze i w jego ramach mieszczą się już nie tylko zakres obowiązków, rodzaj umowy i wysokość zarobków, choć te czynniki nadal najbardziej ważą na wyborze dokonywanym przez pracownika.

Coraz częściej jednak potencjalni kandydaci zwracają uwagę także na rodzaj świadczeń i możliwość rozwoju zawodowego. Kurczący się rynek pracy przeważa szalę na korzyść pracownika. Coraz częściej szuka on w ogłoszeniu informacji o świadczeniach socjalnych, które wpływają na jego decyzję o aplikacji na dane stanowisko. Jak pokazują nasze badania, istotne jest to już dla blisko 10% poszukujących.

W dążeniu do wyznaczonych celów i do zwiększania swojej efektywności wielu z nich postawi też na kształcenie i podnoszenie zawodowych kwalifikacji. W procesie rekrutacji warto więc poinformować pracowników o możliwościach rozwoju zawodowego.

 


Źródło: OLX Praca

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

      Skomentuj

      HRstandard.pl
      HRstandard.pl
      Login/Register access is temporary disabled