Jak zwrócić na siebie uwagę pracownika?

Wielu pracodawców tak naprawdę nie wie dziś, jak przyciągnąć do swojej firmy osoby poszukujące pracy. Większość starych metod zaczyna bowiem zawodzić, oferty pracy nie działają, a pracowników wciąż coraz dotkliwej brakuje.

Kandydatów interesuje dużo więcej niż rodzaj umowy i wysokość pensji. Chcą wiedzieć, kto ich zatrudnia, jakie wyznaje wartości, jaką ma pozycję na rynku i jakie plany rozwoju. Chcą pracować w  danej firmie z wyboru, nie z konieczności i braku innych perspektyw. Chcą bardzo wielu rzeczy, o czym można przeczytać w wynikach badania 1700 kandydatów podpowiada firmom co zmienić w rekrutacji.

Chociaż istnieje szereg tradycyjnych metod rekrutacji, to kluczem do sukcesu jest dziś wizerunek firmy.

Poniżej przedstawiamy 7 sprawdzonych sposobów, które firma może wykorzystać do stworzenia takiego wizerunku pracodawcy, który przyciąganie prawdziwe talenty.

W jaki sposób można rozwijać silną markę pracodawcy?

Wykorzystaj media społecznościowe!

Firmy, które są postrzegane przez pracowników, jako atrakcyjne, posiadają profile w mediach społecznościowych. Powinny być obecne na takich portalach jak: Facebook, LinkedIn, Twitter oraz Youtube.

Warto zbudować profil pokazujący codzienne życie firmy, na którym członkowie zespołu opowiadają o sukcesach oraz celach.

Wchodź w interakcje z osobami zostawiającymi komentarze!

Podobno od braku interakcji z komentującymi gorsze jest tylko odnoszenie się do nich w niegrzeczny sposób. Dlatego warto angażować odbiorców: pytać ich o opinię, pozwalać decydować o małych rzeczach w firmie i odpowiadać na pytania w komentarzach. W ten sposób buduje się liczne grono osób, które chciałyby pracować w danej firmie.

Pamiętaj o otwartej komunikacji!

Nic nie działa lepiej niż zaangażowani pracownicy, promujący firmę. Dlatego poproś zespół o szczerą rozmowę, podczas której zadasz pytanie: „Co powiedziałbyś swoim znajomym o pracy w naszej firmie?”

Jak widzisz, nie musisz zatrudniać agencji, która buduje wizerunek firmy. To pracownicy są największą skarbnicą wiedzy. Takie informacje możesz wykorzystać do zbudowania rzetelnego i przyciągającego profilu.

Zachęć swoich pracowników do współpracy online!

Uwielbiamy czytać recenzje. Myślę, że mogę śmiało powiedzieć, że to właśnie na ich podstawie decydujemy o wyborze hotelu, restauracji, filmu w kinie, kosmetyków czy sprzętu elektronicznego. Kiedyś, aby wyrobić sobie opinie trzeba było „przetestować” dany produkt, dzisiaj w dobie Internetu wystarczy o nim przeczytać.

Jeżeli sprawdza się to na tylu płaszczyznach życia, to czemu nie wykorzystać recenzji do promocji firmy. Zachęć swoich pracowników do napisania krótkiej opinii na temat pracy w firmie. Znajdź rzetelną platformę i załóż profil pracodawcy. Co możesz zyskać? Dostęp do setek tysięcy kandydatów, pozycjonowanie firmy w Internecie oraz promocję wizerunku pracodawcy.

Pozwól pracownikom budować swoją markę!

Spróbuj myśleć o swoich pracownikach jak o ambasadorach marki. Nic nie działa bardziej motywująco niż świadomość budowania własnej reputacji.

Pozwól pracownikom na rozwój i promuj ich dokonania, również na firmowych profilach. Pokazanie historii najlepszych pracowników, może przyciągnąć wielu kandydatów. Przyszły pracownik, będzie mógł w ten sposób wyobrazić sobie swoją rolę i możliwości rozwoju w firmie.

Pamiętaj o obecności w realnym świecie!

Employer Branding Institute w badaniu Kandydaci 2.0 postawił pytanie o najchętniej wybierany sposób poszukiwania informacji o pracodawcach. W większości ankietowani wybierali odpowiedzi związane z bezpośrednim kontaktem z pracownikami firmy. Największą popularnością cieszyły się dni otwarte, imprezy organizowane przez pracodawców, rozmowy telefoniczne z pracownikami firmy oraz targi pracy.

Organizując tego typu wydarzenia, pamiętaj o ustaleniu swojego celu oraz identyfikacji grupy docelowej. Wybierz odpowiednie targi i ustal, jakiego rodzaju atrakcje będą znajdować się na Twoim stoisku. Nie zapomnij również o najważniejszej kwestii – wyznacz osoby, które będą reprezentować firmę.

Zbuduj program poleceń pracowniczych!

W 2015 roku, programy polecenia były popularne za granicą. W 2016 roku zyskały na popularności także w Polsce, szczególnie w branży IT. Nikt nie rozumie lepiej kultury i celów firmy od pracowników, dlatego właśnie bywają dobrymi rekruterami.

Wykorzystaj tę metodę również w swojej firmie. Zaproś obecnych pracowników do wskazania kandydatów, którzy mogliby odnaleźć się w Waszej firmie. Wskaż nagrodę za polecenie osoby, która zostanie zatrudniona i przejdzie pomyślnie przez okres próbny. W zależności od możliwości nagrodami może być premia finansowa, nagroda rzeczowa, karta upominkowa lub np. dzień wolny.

Budowanie marki pracodawcy jest pierwszym krokiem w tworzeniu atrakcyjnej firmy. To proces wymagający dużego zaangażowania. Z tego powodu może Ci się wydawać, że takie działania zabiorą Ci zbyt dużo czasu. Potraktuj to jako inwestycję, która finalnie może pomóc Ci przyciągnąć największe talenty do firmy.

 


Autor: Aleksandra Bończewska –  psycholog i konsultant kariery w InterviewMe. Pasjonuje ją budowanie marki osobistej. W wolnym czasie planuje kolejne podróże.

Publikacja pierwotnie ukazała się w portalu kariera.pl pod tytułem: 7 najlepszych sposobów – jak zwrócić na siebie uwagę kandydatów do pracy w czasach, gdy ogłoszenia przestały działać

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

      Skomentuj

      HRstandard.pl
      HRstandard.pl
      Login/Register access is temporary disabled