Jak digitalizacja pomoże Ci w rekrutacji Millenialsów?

Digitalizacja jest obecnie jednym z częściej używanych słów. Na pewno wielokrotnie słyszałeś to pojęcie w pracy: musimy postawić na digitalizację! lub zaplanujmy strategię digitalową! Czy słysząc te hasła masz pewność, że wiesz, co dana osoba ma na myśli?

Jeśli Twoją odpowiedzią brzmi „nie”, to nie ma powodu do zmartwień. Digitalizacja jest bardzo szerokim pojęciem i można ją interpretować na różne sposoby. Warto jednak zrozumieć jej mocne strony, zwłaszcza z tego względu, iż branża HR mierzy się z coraz to nowymi problemami.

Spójrzmy prawdzie w oczy. Rynek pracy dynamicznie się zmienia. Na pewno zauważyłeś, że pozyskanie wysoko wykwalifikowanych kandydatów jest coraz trudniejszym zadaniem. Pracy jest więcej, natomiast osób spełniających wymogi pracodawcy nie przybywa. Czy masz poczucie, że Twoja oferta pracy wyróżnia się na tle całej masy innych ofert? Jeśli chcesz wyróżnić się spośród konkurencji, by to twoją firmę wybrał najlepszy kandydat, to warto skupić się właśnie na rozwiązaniach digitalowych. Mam dla ciebie kilka porad, jak je wykorzystać.

Do kogo kierowana jest twoja oferta?

Do roku 2020 generacja Millenialsów będzie stanowiła 50% siły roboczej. Oczywiście nie ma niczego zaskakującego w tym, że następuje stopniowa zmiana struktury wiekowej na rynku pracy. Jednakże, czy twoja firma jest na to przygotowana? Na co warto zwrócić uwagę?

  • Postaw na innowację. Millenialsi wychowali się na nowych technologiach. W czasie prawdziwej walki o talenty skup się na tym, by zaskoczyć ich innowacyjnym podejściem. Rozbudź ich ciekawość już na pierwszym etapie waszego kontaktu.
  • Spersonalizuj wiadomość do twoich kandydatów. Możesz mi wierzyć, twoja oferta zostanie zapamiętana jeśli kandydat zobaczy, że została ona sporządzona specjalnie dla niego.
  • Stwórz silny Employer Branding. Im lepiej twoja firma zaprezentuje się kandydatowi, tym łatwiej będzie ci pozyskać najlepszych pracowników.

Jak to zrobić w praktyce?

Zastanawiasz się pewnie, jak wykorzystać te informacje w praktyce? Oto kilka wskazówek:

  • Komunikuj się z kandydatami nie tylko drogą mailową, lecz także przy pomocy SMS. Czemu? Mail jest najbardziej narażoną na spam formą komunikacji. Każda firma wysyła maile do kandydatów, ale czy możemy mieć pewność, że będą one odczytane? Istnieje niestety duże prawdopodobieństwo, że twój mail zaginie wśród innych wiadomości. SMS z kolei ma większą odczytywalność (98%) w porównaniu do emaila (28-33%).
  • Stwórz wyjątkową wiadomość do kandydata poprzez dodanie spersonalizowanego video, w którym na przykład zapraszasz go na rozmowę rekrutacyjną. Taka wiadomość silnie wzmocni pozytywny wizerunek twojej firmy jako pracodawcy oraz umocni kandydata w przekonaniu, że ma do czynienia z profesjonalną firmą. Co więcej, video w biznesie staje się najefektywniejszym kanałem komunikacji. Wykorzystaj ten fakt maksymalnie jak możesz.
  • Zaprezentuj firmę wykorzystując szeroki wachlarz multimedialny. Podziel się z najlepszymi kandydatami filmikami o twojej firmie, grafikami lub krótkimi prezentacjami. Pokaż, jak ważne jest dla ciebie to, by kandydat dobrze poznał twoją firmę.
  • Nie zapominaj o komunikacji z kandydatami również po rozmowie rekrutacyjnej. Jeśli po rozmowie wyślesz wiadomość z video, w której dziękujesz kandydatowi za wspólną rozmowę, uwierz mi, zrobisz na nim ogromne wrażenie. A gdyby tak wysłać powitalną wiadomość nowemu pracownikowi od szefa? Możliwości jest wiele, postaraj się je jak najlepiej wykorzystać.

Z takiego rozwiązania od ponad pół roku korzysta Karolina Woroniecka – HR Manager Connectmedica, z którą miałam okazję rozmawiać. Jak twierdzi, świetna zakładka kariera czy ciekawie napisane ogłoszenie już nie wystarczają, dlatego zdecydowała się poszerzyć swoje działania employer brandingowe o video sms-y z jej zaproszeniem na rozmowy rekrutacyjne oraz z team leaderami w kolejnych etapach rekrutacji. Jakie dało to efekty? – Kandydaci przychodzą na rozmowę lepiej przygotowani, a przede wszystkim do zera zmalała liczba nieuprzedzonych nieobecności podczas spotkań rekrutacyjnych, a to dla mnie, poza korzyściami wizerunkowymi, jest bardzo ważne – podsumowuje Karolina.

Wniosek jest prosty – jest wiele możliwości na rynku. Od Ciebie zależy po którą z nich sięgniesz. Pamiętaj jednak aby skupić się na potrzebach twoich kandydatów, by twoja oferta wyróżniała się na tle innych.

 


Źródło: waywer.com
Autorzy: Agnieszka Dubicka, Michał Cal

1 komentarz
  1. Reply
    Pablo 13 września 2017 at 18:39

    Wow, jestem pod wrażaniem! Widziałem demo na stronie producenta – Bardzo dobry pomysł. Tak mi się wydaje, że to przecież można wykorzystać nie tylko w HRach, ale ogólnie w sprzedaży czy marketingu. Ciekawe czy trudno zbudować taką wiadomość?

    Skomentuj

    HRstandard.pl
    HRstandard.pl
    Login/Register access is temporary disabled