NOWOŚCI

Najlepsze działania offline – Anna Zaremba

Już za tydzień „wielki finał”! Poznamy zwycięzców konkursu EBstars 2016! A tymczasem garść informacji od naszej jurorki Anny Zaremby w ramach kategorii „Najlepsze działania offline”. Co ma wspólnego model AIDA z działaniami offline? Czy ambient może przynieść zysk? Zapraszamy do lektury! 

Trener, Facylitator, Coach, Właściciel firmy szkoleniowej Media Plus Współzałożyciel Akademii Facylitacji. Międzynarodowy coach, certyfikowany przez szkołę Josepha O’Connora. Jest akredytowanym użytkownikiem narzędzi psychometrycznych Belbin Interplace –Belbin Associates oraz Facet5, Teamscape – Consulting Tools. Jest twórcą autorskich programów dla firm, studiów podyplomowych uczelni wyższych, oraz autorem gier rozwojowych.

Czy należy rozważać ambient jako działanie przynoszące efekty czy jako działanie czysto wizerunkowe?

Anna-Zaremba-662x569Anna Zaremba: Wydaje się, że wszelkie niestandardowe działania EB mogą działać dwojako. W pierwszym rzędzie jako działania wizerunkowe, kreujące i upowszechniające markę pracodawcy. Z drugiej strony dobrze skierowane działania powodują zwiększenie zainteresowania marką u właściwej grupy kandydatów/pracowników. Nie znam wyników badań na ten temat, ale prawdopodobieństwo, że przekłada się to na zgłoszenia właściwych ludzi jest wg mnie duże.

Jak działania offline wpisują się w model AIDA, gdzie ostatnią składową jest action?

AZ: Model AIDA jest to wg. mnie bardziej model sprzedażowy niż marketingowy właśnie z tego powodu.  Jako zestaw kolejnych reakcji klienta wobec produktu w zasadzie odnosi się do bezpośrednich interakcji z klientem. A wiec może być zastosowany offline do działań EB w bezpośrednim kontakcie z potencjalnym kandydatem – np. na targach pracy. Jeśli produktem będzie stanowisko pracy, to kolejne kroki zostaną zachowane tradycyjnie:

  • A — Attention (uwaga) — przyciągnięcie uwagi potencjalnego pracownika
  • I — Interest (zainteresowanie) — zainteresowanie go wymaganiami na stanowisku
  • D — Desire (pragnienie) — przekonanie go, że stanowisko/miejsce pracy jest dla niego atrakcyjne
  • A — Action (działanie) — zaproszenie go do wypełnienia krótkiej aplikacji lub złożenia CV

Niektórzy dodają jeszcze jedną literę do tego modelu – S (satysfakcja) lub L (lojalność). W przypadku działań EB obie propozycje odnoszą się do okresu, gdy potencjalny pracownik zostanie kandydatem do pracy a następnie pracownikiem. Za tym idą już Wewnętrzne Działania Employer Branding.

Czego oczekuje Pani od prac konkursowych w tej kategorii?

AZ: Chętnie zobaczyłabym niestandardowe rozwiązania skierowane do kandydatów w bezpośredniej interakcji.

Gala rozdania nagród EBstars 2016 odbędzie się 14 września w warszawskim kinie Praha po konferencji HRcamp. Zapisz się już dziś i zobacz to niesamowite wydarzenie na żywo! Stań się częścią EBowego świata i sprawdź co jest trendy!

Strona wydarzenia: TUTAJ!

 

 

Chętnie poznamy Twoje zdanie

Zostaw komentarz

HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled