Bądź na bieżącoEmployer BrandingKomunikacjaWiedzaWywiad

Najepsze materiały rekrutacyjne – wywiad z Anną Zarembą i Joanną Kamińską!

O materiałach rekrutacyjnych i o tym jak nie popaść w banały opowiadają nasze jurorki – Anna Zaremba i Joanna Kamińska. Czy obie mają takie same oczekiwania w ocenianiu prac konkursowych w kategorii Najlepsze Materiały Rekrutacyjne? Przeczytaj i sprawdź!

Anna Zaremba – Trener, Facylitator, Coach, Właściciel firmy szkoleniowej Media Plus Współzałożyciel Akademii Facylitacji. Międzynarodowy coach, certyfikowany przez szkołę Josepha O’Connora. Jest akredytowanym użytkownikiem narzędzi psychometrycznych Belbin Interplace –Belbin Associates oraz Facet5, Teamscape – Consulting Tools. Jest twórcą autorskich programów dla firm, studiów podyplomowych uczelni wyższych, oraz autorem gier rozwojowych.

Joanna Kamińska – HR Manager, autorka bloga branżowego HR z pasją, współzałożycielka społeczności kobiet przedsiębiorczych Frontwoman. Ekspert współpracujący z portalami branżowymi, juror w konkursach employer branding oraz prelegent na konferencjach dotyczących tematyki HR. Wykładowca przedmiotu Employer Branding na Uniwersytecie SWPS w Sopocie.

Jak nie być banalnym, przygotowując materiały rekrutacyjne?

Anna Zaremba: To trudne pytanie, gdyż przy staraniach, aby materiały rekrutacyjne były ciekawe i zrozumiałe, często stają się banalne. Jednocześnie jednak sądzę, że materiały mogą być trywialne, byle nie były nudne i oklepane. Czasami im prostsze pomysły, tym lepsze.

Joanna Kamińska: Aby nie być banalnym, nie warto powielać rozwiązań i pomysłów innych osób. Warto zastanowić się co może nas wyróżnić, jak dopasować przekaz do grupy docelowej i jak uwypuklić nasze EVP w materiałach rekrutacyjnych. Otwarta głowa i EBowa wiedza, to powinno wystarczyć.

W jakim kierunku, w dzisiejszych czasach, rozwijają się materiały rekrutacyjne?

AZ: Tradycyjne podejście mówi, że dobrze zaprojektowane materiały rekrutacyjne nie tylko przyciągają uwagę kandydatów, ale zwiększają efektywność prowadzonych rekrutacji poprzez wyróżnienie oferty pracodawcy wśród konkurencji. To prawda, jednak skuteczność rekrutacji jest największa przy bezpośrednim docieraniu do kandydatów. I dlatego, choć wciąż najbardziej popularne są ogłoszenia rekrutacyjne i ulotki rekrutacyjne, to coraz większą popularnością zaczynają się cieszyć filmiki rekrutacyjne. Ten kierunek zostanie zachowany i pójdzie jeszcze dalej wraz z zainteresowaniami pokoleń Y i Z. Choć nie spotkałam się jeszcze z rekrutacją poprzez bezpośrednie dotarcie do kandydatów na urządzeniach mobilnych, to już na pewno ktoś to wymyślił i z sukcesem stosuje. Prawdziwy sukces odnoszą te firmy, które znają i rozumieją potrzeby swoich aktualnych i przyszłych pracowników równie dobrze, jak potrzeby swoich klientów. Dlatego też kierunek indywidualizacji materiałów wydaje się oczywisty.

JK: Materiały rekrutacyjne dopasowują się do grup docelowych, także w miarę pojawiania się kolejnych, coraz młodszych pokoleń, wprowadzamy materiały coraz bardziej do nich dopasowane. Nie mamy już przegadanych ulotek i ogłoszeń, jesteśmy bardziej zwięźli w przekazie, bardziej obrazkowi i bardziej online. Aby kandydat został z nami w procesie rekrutacji, w pierwszym etapie musi się wydarzyć jakieś WOW – musimy przyciągnąć uwagę kandydata czymś, co do niego w krótkim czasie przemówi – to główne zadanie materiałów rekrutacyjnych. Kolejnym etapem jest utrzymanie zaciekawienia i przełożenie go na coś głębszego – tutaj większa waga koncentruje się na zakładce kariera, czy firmowych blogach. Na pewno widoczne w materiałach rekrutacyjnych jest to, że coraz lepiej przystają do całości
identyfikacji wizerunkowej i ogólnie całej strategii EB firmy. Coraz rzadziej zdarzają się materiały, które są oderwane od reszty. Raczej wszystko jest spójne, te same motywy pojawiają się na wszystkich materiałach i to jest kierunek, za którym warto podążać.

Czego oczekuje Pani od prac konkursowych w tej kategorii?

AZ: Chciałabym zostać zaskoczona. Pozytywnie oczywiście.

JK: Na pewno tego, na co wskazałam powyżej – konsekwencji i spójności pomiędzy wszystkimi materiałami, które firma wykorzystuje do komunikacji swojego EB. Poza tym dopasowania do grupy docelowej i sposobu komunikowania EVP przy wykorzystaniu tych właśnie materiałów.

A czy Ty masz jakieś efekty WOW? Chcesz nas czymś zaskoczyć? Pochwal się swoimi działaniami employer brandingowymi i zgłoś swój udział w konkursie EBstars! Mamy aż 9 kategorii – na pewno znajdziesz coś dla siebie. Zgłoszenia przyjmujemy do 31 sierpnia 2016. A uroczysta gala rozdania nagród odbędzie się 14 września 2016 w Kinie Praha. Czekamy na Ciebie!

Strona wydarzenia: TUTAJ!

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

      Skomentuj

      HRstandard.pl
      HRstandard.pl
      Login/Register access is temporary disabled