HRcamp 2016! Co sądzą eksperci – Marta Pawlak-Dobrzańska

Ruszamy z nowym cyklem “Co sądzą eksperci”. Stopniowo będziemy prezentować Wam nasze HRcampowe startery – krótkie zapowiedzi, które wprowadzą Was, z jednej strony w obszar wystąpień naszych ekspertów, a z drugiej w DIGITALowe Rewolucje HR! A danie główne… już we wrześniu.

Marta Pawlak-Dobrzańska Marta Pawlak-Dobrzańska, założyciel Great Digital, HR Strateg i Analityk. Ponad 11 lat pracowała w Pracuj.pl, głównie jako szef zespołu ds. badań i big data. Przeprowadziła kilkadziesiąt projektów badawczo-analitycznych dotyczących uczestników procesów HR-owych: rekruterów, kandydatów, a także pracowników Grupy Pracuj. Odpowiadała m.in. za analizy procesówrekrutacyjnych pracodawców, badania kandydatów aplikujących do firmy

Jakie zmiany czekają branżę HR w najbliższych latach?

Nie wiem czy całą branżę, ale na pewno firmy, które będą chciały przyciągać najlepszych kandydatów i utrzymywać zaangażowanych pracowników, będą musiały zmienić podejście do kandydatów i pracowników. Czyli zacząć rzeczywiście traktować ich po partnersku i dostosowywać się do ich oczekiwań: zapewniać dużo większą transparentność i gotowość do dzielenia się informacjami oraz uwzględniać preferencje kandydatów i pracowników oferując im naprawdę indywidualne podejście. Sam dział HR nie będzie w stanie przeprowadzić tych zmian, konieczne będzie wsparcie i wspólne rozumienie wyzwań po stronie biznesu, jak również kadry zarządzającej.

Jak digital rewolucjonizuje procesy HR i strategię zarządzania ludźmi?

Doświadczenia i oczekiwania ludzi, którzy 24 godziny na dobę funkcjonują w digitalowym świecie będą (a właściwie są) przenoszone na inne dziedziny życia, w tym pracę. To oznacza nowe zasady w podejściu do pracowników i kandydatów: zero ściemy (bo fałsz dzięki social media jest bardzo szybko wykrywalny), konieczność szybkiego reagowania (w internecie godzina to wieczność, a to, co wydarzyło się tydzień temu jest historią) oraz stosowanie nowoczesnych narzędzi komunikacji, z dużą ilością zdjęć, materiałów video i możliwością interakcji.

Jak nowe technologie rewolucjonizują rekrutację, employer branding i komunikację?

Nowe technologie oznaczają, że HR w kontakcie z kandydatami i pracownikami ma ogromną ilość narzędzi do wykorzystania, mnóstwo kanałów komunikacji i aplikacji, które pozwalają nie tylko bycie nadawcą i jednostronną komunikację, ale też umożliwiają ludziom reagowanie na to, co się do nich mówi. Dzięki temu bardzo śzybko rozpostrzeniają się oczywiście treści niewygodne dla pracodawców, ale możliwa jest też na szczęście odwrotna sytuacja. Pracownicy i kandydaci potraktowani z szacunkiem i autentycznie angażowani w swoich firmach, bardzo chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i stają się wpływowymi ambasadorami marek i firm, dla których pracują. Ważne, aby pamiętać, że użycie nowych technologii nie wystarczy, aby wprowadzić nową jakość w kontaktach z ludźmi. Bez zmiany podejścia (na bardziej autentyczne i oparte o szacunek i partnerskie traktowanie) dział HR naraża się wręcz na śmieszność i bezlitosne obnażenie swoich niedociągnieć (bo o czym pisać np. na profilu na Facebooku, jeśli wszystko jest tajne, a ludzie w organizacji sfrustrowani).

Od czego warto rozpocząć rewolucje w HR?

Od zadania sobie pytania czy rzeczywiście jesteśmy na nią gotowi i co ona będzie dla nas oznaczać (dla firmy, nie tylko dla działu HR). Czy to rzeczywiście moment, w którym dział HR zmieni swoją rolą na bardziej partnerską i zacznie pracować na rzecz („dla”) pracowników oraz biznesu (zajmując się spełnianiem ich potrzeb). Warto przy tym zacząć od pogłębionej diagnozy: dowiedzieć się, co najbardziej frustruje pracowników i kandydatów, a następnie – razem z kadrą zarządzającą – odpowiedzieć sobie na pytanie ile z tych rzeczy jesteśmy gotowi rzeczywiście zmienić oraz jak i kiedy to zrobić.

Zapraszamy na wystąpienie Pani Marty Pawlak-Dobrzańskiej! Zapraszamy na 90 minut warsztatów! Zmierzymy się z tematem: Jak mierzyć i zwiększać efektywność rekrutacji? Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się jak w analityczny sposób podejść do procesów rekrutacyjnych i co zrobić, aby zwiększyć ich efektywność. Porozmawiamy też o miernikach działań rekrutacyjnych, które warto stosować i o tych, których lepiej unikać. 14 wrzesień, godzina 16:20! Zapisy już wystartowały, zobacz co dla Ciebie przygotowaliśmy i ZAPISZ SIĘ!

4a

Pamiętaj jeszcze o tym: DIGITALowe Rewolucje HR! Sprawdź jakim rewolucjonistą jesteś! NIE WIESZ?! HR się rozwija, gonią nas nowe technologie. Wypełnij krótki test i sprawdź jakim rewolucjonistą jesteś w branży HR!

Strona wydarzenia: TUTAJ!

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0