Jakie są 4 filary komunikacji w pracy tymczasowej?

lucho-41

W przypadku pracy tymczasowej, komunikacja powinna odbywać się trójstronnie (pracodawca – pracownik – agencja). Brzmi niewykonalnie? Spokojnie – dziś podpowiadamy, jak ułożyć elementy tej układanki w spójną całość.
 
1. Kontakt z agencją
 
W pracy tymczasowej agencja jest ważnym ogniwem – w końcu to ona jest formalnym pracodawcą. Dlatego szczególnie ważne jest utrzymywanie dobrego przepływu informacji na tej linii. Ustal zasady: kiedy i jak często będzie się kontaktować? W jakich sytuacjach? Być może, raz na miesiąc warto wysłać podsumowanie współpracy. Pracownicy są pod Twoimi skrzydłami, a agencja ma z nimi kontakt jedynie w formalnych sprawach (jak podpisywanie umów, wypłata wynagrodzeń). Jednak o problemach i nieprzewidzianych okolicznościach zawsze warto informować, nawet jeśli ich rozwiązanie leży po Twojej stronie. Regularny feedback z pewnością pomoże usprawnić dialog.
 
2. Dbałość o powierzone zadania
 
Ustawa nakłada na pracodawcę użytkownika obowiązek m. in. prowadzenia ewidencji czasu pracy oraz zapewniania odpowiednich warunków pracy i szkoleń dla pracowników. Pracownik tymczasowy ma również prawo do urlopu. Ale oprócz tego, to w gestii Twojej firmy pozostaje integrowanie pracowników stałych z tymczasowymi i stworzenie zgranego zespołu. To Ty powinieneś dbać o dobrą atmosferę pracy, przyjazne środowisko i rozwiązanie potencjalnych konfliktów. Tego nie zrobi za Ciebie agencja.
 
3. Dobry przepływ informacji
 
Z doświadczenia wiemy, że pracownicy tymczasowi nie do końca wiedzą, z kim mają się kontaktować w jakich sprawach. Dlatego warto jak najszybciej oddzielić tematy, w których trzeba zwracać się do agencji oraz do pracodawcy użytkownika. Jak to zrobić? Warto przygotować dla pracowników tymczasowych broszurę z podstawowymi informacjami na temat takiej formy współpracy oraz z numerami osób kontaktowych – zarówno z agencji, jak i z firmy, w której wykonują pracę. Dzięki temu mają jasność, do kogo zwracać się w sprawie zgłoszenia nieobecności, a do kogo w sprawie wypłaty wynagrodzeń.
 
4. Równe traktowanie
 
Prawo nakłada na pracodawcę użytkownika obowiązek traktowania pracownika tymczasowego na równi z zatrudnionymi na stałe. Odnosi się to nie tylko do wynagrodzenia, ale też innych aspektów pracy, jak np. udzielania informacji zwrotnej. A ta jest ważna szczególnie wtedy, gdy myślisz o przedłużeniu współpracy. O zasadzie równego traktowania pamiętaj też przyznając premie czy prezenty świąteczne, organizując imprezy integracyjne, spotkania firmowe. Pracuj w równym stopniu nad motywacją wszystkich, a pracownicy tymczasowi będą dużym wsparciem zespołu.
 
 
Autorka: Joanna Pieńkowska, Jobs Plus
 
 
 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0