Prelegenci przepowiadają… – Karolina Dulnik

960x320 (1)

Przed Wami nasza następna ekspertka – Interim Managerka, doradczyni, trenerka, mentorka z zakresu komunikacji (w) organizacji. Praktyk zarządzania komunikacją i informacją z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem. Jurorka konkursów i prelegentka spotkań branżowych, wykładowczyni. Zapraszamy!
 
kdulnik
Karolina Dulnik
Od września 2009 roku zajmuje się Interim Managementem, doradztwem, szkoleniami, warsztatami i mentoringiem z zakresu komunikacji w organizacji, od 2010 roku prowadząc firmę DULNIK communico. z jej wiedzy i doświadczenia skorzystali m.in.: DSV, Tesco, Instytut Lotnictwa, Karft Foods, BIK S.A., KGHM, Amica Wronki, Oriflame, UPC, PAŻP, PGE, General Electric, Philip Morris, Oknoplast, Trakcja, Nordea, Sitech, Mondi, Samsung, AXA, ArcelorMittal. Pomysłodawczyni i trenerka w Akademii Komunikacji Wewnętrznej. Życioholiczka.

 
 
Jakie zmiany czekają branżę HR?

Kompetencje i postawy przedstawicieli pokolenia Y spowodowały wzrost znaczenia employer brandingu, czyli budowania marki pracodawcy. Aby marka ta była rzetelna i prawdziwa, musi oprzeć się na spójnej, silnej i jednocześnie elastycznej, nieustannie pielęgnowanej kulturze organizacji.

Dla branży HR oznacza to… więcej pracy przede wszystkim 😉 Pracy nad spójnym komunikowaniem osobowości marki poprzez rozmaite działania z obszaru CSR i z wykorzystaniem różnych narzędzi komunikacji tak formalnej, jak i nieformalnej, tak w sferze werbalnej, jak i niewerbalnej. Co istotne: działania te powinny dotyczyć w równej mierze byłych, obecnych i przyszłych pracowników. W konsekwencji nastąpią, wzorem nielicznych firm o silnej marce pracodawcy:
 
– głębsze rozdzielenie kompetencji twardych i miękkich w ramach HR na różnych poziomach zaszeregowania;

– wzrost ilości funkcji, jakie będzie pełnić HR;

– wzrost ilości obszarów, jakich dotyczyć będą działania EB (od wystroju biura przez płatne programy stażowe po firmowe przedszkola i spotkania z byłymi pracownikami);

– wzrost znaczenia budowania zaangażowania i motywacji rozumianych jako identyfikacja z firmą i poczucie firmowej tożsamości;

– wzrost znaczenia budowania kultury organizacji i procesów komunikacji wewnętrznej;

– działania na rzecz szeroko rozumianej różnorodności;

– wzrost budżetów na projekty CSR i rozwojowe;

– wzrost wagi i ilości programów outplacement’owych;

– zacieśnienie współpracy między HR, PR i marketingiem.
 

Ponadto w organizacjach, w których działania employer brandingu są mocno zaawansowane, pojawią się indywidualne oferty tzw. dodatków firmowych dla pracowników.
 

HR musi być coraz bardziej wyczulony na różnice między pracownikami, wynikające nie tylko ze struktury organizacyjnej, ale przede wszystkim z różnicy pokoleń, poglądów i postaw oraz zmian społecznych w sposobach i zwyczajach komunikacyjnych. Musi również nadążać za zmianami w tych obszarach. Te zmiany zawsze następowały, jednak nie w tak wysokim tempie, jak obecnie.

 
Jakie kompetencje będą za chwilę najbardziej poszukiwane?

Ponieważ wszystko zmierza do rozwoju miękkich obszarów HR, poszukiwane kompetencje również będą tymi z zakresu miękkich. Z racji coraz głębszych różnic międzypokoleniowych i specyfiki pokolenia Y, szczególnie istotne, na wszystkich szczeblach zarządzania, będą kompetencje komunikacyjne.
 
Ponadto na stanowiskach menedżerskich najwyższego stopnia będzie to umiejętność przekładania celów biznesowych na cele i działania EB, umiejętności analityczne i wiedza z zakresu socjologii, nieustannie aktualizowana.
 
Na stanowiskach menedżerskich średniego stopnia będą to umiejętności liderskie, kreatywność, umiejętność zdobywania i syntetyzowania informacji.
 
Na stanowiskach specjalistycznych, oprócz konkretnych kompetencji merytorycznych, będzie to umiejętność budowania relacji z przedstawicielami różnych pokoleń, reprezentującymi różne poglądy i postawy życiowe, dobra organizacja pracy, wychodzenie z inicjatywą.

 
W jaki sposób rozwinąć swój potencjał zawodowy?

Oprócz tradycyjnych metod rozwojowych jak szkolenia, studia, mentoring czy coaching warto śledzić nowinki z zakresu technologii komunikacji, zmian społecznych i kulturowych, a nade wszystko słuchać ludzi, budować relacje z przedstawicielami różnych pokoleń, postaw i przekonań, dbać o swoją asertywną i otwartą postawę. HR to praca z ludźmi, to praca na relacjach ukierunkowana na cele biznesowe. A nie ma relacji bez efektywnej komunikacji. Posługując się hasłem DULNIK communico: „Biznes to relacje. Relacje to komunikacja. Komunikacja to po(d)stawa.”

 
 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0