Ze świata HR – 3 przegląd mediów zagranicznych

ze_swiata_hr_baner-03
 
Co łączy HR i… siły zbrojne? Jak dbać o swoich pracowników? Jak komunikować wizerunek firmy? W jaki sposób zaspokoić potrzebę przejrzystości w procesie pozyskiwania nowych pracowników? Wszystkie odpowiedzi znajdziecie poniżej. Oto trzecia porcja informacji ze świata HR – zapraszamy!
 
1. Transparentny HR
 
Na czym polega nowoczesna rekrutacja? We współczesnym świecie nowych technologii, to media społecznościowe zyskują moc. Kreują nowe i efektywne drogi kontaktu organizacji z potencjalnymi pracownikami, przy założeniu o transparentności komunikatu po obu stronach. Uważa się, że dzięki temu informacje zamieszczane w sieci mogą posłużyć jako uzupełnienie profilu osoby, ale i pomóc kandydatom w odnalezieniu odpowiedzi na niemal wszystkie nurtujące pytania. Częstym błędem jest jednak brak spójności między tym, co przedstawiane w obietnicach firmy, a realiami pracy. Ważną lekcją jest zrozumienie, że sieci internetowe są sprzymierzeńcem dla pracodawcy, a nie wrogiem. W artykule The Big Reveal: HR In The Age of Transparency uwaga zostaje skierowana na problem przejrzystej rekrutacji, a właściwie, potrzeby wprowadzenia zmian do zastałych strategii HR.
 
2. Zdrowy pracownik – zdrowa organizacja
 
Zarządzanie zasobami ludzkimi oznacza obecnie kompleksową obsługę pracowników, z uwzględnieniem rozróżnienia na twardy i miękki HR. To na pewno wiecie. Na systemy motywacyjne w firmie najczęściej składają się premie oraz różnego rodzaju benefity, takie jak na przykład: karnety na siłownię/fitness czy prywatna opieka medyczna. To też na pewno wiecie. A czy wiecie, że jednym z najważniejszych wyznaczników zadowolenia i satysfakcji z pracy jest kondycja psychiczna Waszego pracownika? W polecanym przez nas raporcie na temat wellbeing w organizacjach, znajdziecie kilka ważnych wniosków, popartych danymi liczbowymi, z których wynika jasno, że jeszcze zbyt małą wagę przykłada się do dbałości o zdrowie zatrudnionych.
 
3. Wizerunek jest najważniejszy!
 
Organizowanie imprez firmowych może być postrzegane przez grono HR-owców jako niewygodny obowiązek, podczas gdy obecne trendy kierują nas raczej ku spojrzeniu na planowanie wydarzeń w duchu social media. Co to oznacza? W artykule Make Your Next Employee Event “Instagrammable” odnajdziecie wskazówki dotyczące tego, w jaki sposób budować i rozwijać relacje z pracownikami. A jednocześnie, kreować swoją markę na imprezach, na przykład poprzez wspólne selfies w fotobudce, do którego zostanie następnie dodany firmowy hashtag. Z punktu widzenia pracodawcy, promowanie wizerunku organizacji to oczywiście jeden z kilku ważnych dla niego aspektów. Obok tego stoją też cele nagrodzenia swoich pracowników i rozwijania zaangażowania.
 
4. Ranking najlepszych pracodawców – wnioski
 
Why Should You Treat Employees Better? To pytanie zostało postawione w analizie 100 najlepszych pracodawców według Fortune. Okazuje się, że spośród najważniejszych cech, dzięki którym organizacje zasłużyły sobie na miano “najlepszych”, wyróżnia się dobre traktowanie pracowników. Składają się na nie: wzbudzanie zapału i energii do pracy (motywowanie), docenianie pracowników o długim stażu pracy oraz brak postrzegania zatrudnionych w spłyconych kategoriach siły roboczej. Dzięki temu, po stronie pracowników tworzy się poczucie, że ich praca ma znaczenie oraz, że wnoszą wartość dodaną w idee organizacji. Czy Wasze firmy zaliczają się do tych “najlepszych”?
 
5. “Tak jest, Pani HR!”
 
Na koniec, nieprzeciętnie – co łączy HR i… siły zbrojne? Tego dowiecie się czytając artykuł, który pojawił się na portalu HRzone, napisany przez biznesmena, prawnika i zastępcę dowódcy wojsk lądowych, uwaga – w jednej osobie. Generał Ranald Munro w znakomity sposób wiąże potrzebę pracy nad zaangażowaniem pracowników (szkolenia, warsztaty) z obowiązkową musztrą w wojsku, koncentrując się na kojarzeniu wspólnych elementów z tych dwóch obszarów. W obu przypadkach możemy wyszkolić umiejętności m.in. zarządzania czasem, rozwiązywania problemów, pracy zespołowej, ale i rozwinąć zdolności przywódcze. Jest to szansa na naukę odpowiedzialności, a także poznanie zasad pierwszej pomocy i bezpieczeństwa. Tym samym, koncepcja zatrudniania rezerwistów ma przynieść korzyści zarówno ekonomiczne (optymalizacja kosztów), jak i społeczne (dopasowanie osoby do środowiska pracy).
 
 
Autorka: Monika Sołtysiak
 
 
CZYTAJ TEŻ: Ze świata HR – 2 przegląd mediów zagranicznych
 
 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0