Wyzwania HR. Jak im sprostać?

business-15498_1280Wyzwania HR. Jak im sprostać?
Relacja z konferencji Wyzwania HR z 20 listopada w Poznaniu

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tworzenie kultury innowacyjności i kreatywności w firmie – Rafał Szczepanik:
 
• Wykorzystujmy niekompetencje nowych osób, bo jest to ich kompetencja.
Warto to wykorzystać i pierwszym zadaniem jakie powinniśmy dać nowemu pracownikowi, to czysta kartka papieru na której ma zapisywać wszystkie problemy i usprawnienia jakie dostrzega. W ten sposób organizacja zbiera zbór innowacyjnych rozwiązań.
• Uczmy się kreatywności i działania z postawy ośmioletnich dzieci, które jak potwierdzają badania, potrafią efektywniej kreatywnie rozwiązywać problemy niż doświadczeni dorośli. Dzieci:
 
a. Nie zastanawiali się na planem i budżetem. Od razu przeszli do działania.
b. Pomysły nie były oceniane, ale WSZYSTKIE były od razu testowane, weryfikowane w praktyce.
c. Dostrzegają głównie szanse i nie zrażają się niepowodzeniami. Mniej dyskutują, realizują więcej prób, testów niż dorośli.
d. Motywacja dzieci nie upada do budowy końca budowy dzięki zaangażowaniu w działanie (w końcu to fajna zabawa).
 
• Uświadomienie sensu pracy – to jeden z najważniejszych czynników powodujących zaangażowanie i innowacyjność pracowników.
• Indywidualizacja perspektyw – dobierajmy i angażujmy odpowiednie osoby do odpowiednich wyzwań, które ich interesują.
• Kreatywne miejsca – okazuje się, że na najlepsze pomysły biznesowe nie wpadamy w miejscu pracy, dlatego też ważne jest, aby dać pracownikom kreatywna przestrzeń biurową lub wprowadzić programy pozwalające pracownikom np. na samodzielne znalezienie i rozwiązanie dowolnego problemu w ciągu roku w dowolny wybrany przez nich sposób (w pracy lub poza nią).
• Labolatorium prototypowania – im więcej możemy przeprowadzić testów przed finalnym wdrożeniem tym lepiej.
• Rywalizacja i współpraca – angażujmy pracowników poprzez rywalizację i współpracę. Oba te obszary są istotne i mogą się przyczynić do rozwoju organizacji.
• Archiwum – nie wdrożeń –
 
 
SILNA MARKA HR – jak rozwijać dział HR do roli partnera dla biznesu – Beata Kapcewicz i Beata Kuler
 
„Wasze rezultaty będą tak wielkie, jak Wasza koncepcja siebie”. Z takimi słowami spotkaliśmy się wielokrotnie podczas spotkania z Paniami i relacji z rozwoju działu HR IKEA Industry Zbąszynek. Jeśli wszyscy pracownicy działów HR nie dorośli emocjonalnie do roli partnera biznesowego dla menedżerów i zarządu firmy, to nie ma prawa się to wydarzyć. Czynniki od których zależy sukces działu HR to pracownicy i ich:
• Postrzeganie siebie
• Pewność siebie
• Wizja siebie
 
Jak to zrobić?
 
• Przede wszystkim zaprzyjaźnić się ze swoim wewnętrznym krytykiem, który towarzyszy nam zawsze i może hamować nasz rozwój. Można to zrobić na dwa sposoby:
o Wziąć głęboki spokojny wdech i wydech
o Uświadomić sobie wewnętrzny głos krytyka i powiedzieć mu „Dziękuję, że się tym dzielisz” oraz działać dalej.
• Rozwój pracowników HR poprzez stawianie im właściwych Zadań i Wyzwań.
• Rozmawiaj i bądź blisko pracowników firmy poprzez:
o Zadawanie właściwych pytań
o Aktywne słuchanie
 
 
O współpracy bez lukru Praktyczne lekcje biznesowe dotyczące zespołowości – Szymon Kudła
 
Podczas prelekcji zapozna się z „5 dysfunkcjami pracy zespołowej”, badaniami Gallupa oraz z 5 wymiarami efektywnej współpracy, które charakteryzuje:
• Orientacja na wynik – to, czy robimy odpowiednie i potrzebne zadania w pracy definiuje odpowiedź na pytanie „czy ktoś i kto w organizacji dostrzeże jeśli przestaniesz realizować swoje zadania”? Jeśli nikt, to oznacza, że realizujesz nie właściwe zadania.
• Współodpowiedzialność – nie kibicuj innym, ale weź aktywny udział i odpowiedzialność za wyniki projektów które dzieją się w organizacji.
• Zaangażowanie – postaw sobie samemu wysoką poprzeczkę
• Zdrowy konflikt – merytoryczne różnice zdań, opinie są niezbędne w efektywnym procesie realizacji projektów i ścierania koncepcji.
• Zaufanie – to podstawa dobrej współpracy (nawet jeśli mamy sprzeczne opinie).
 
 
Jak trafić do celu? – Anna Walczak
 
Na spotkaniu uczyliśmy się jak wyznaczać cele metodologią SMART oraz postawach pomagających nam realizować wyznaczone cele:
• Proaktywność, czyli działaj z inicjatywą
• Zaczynaj z wizją końca, aby wiedzieć gdzie chcesz dojść, co ma być końcowym efektem
• Rób najpierw to, co najważniejsze, czyli zarządzanie czasem w pigułce
• Ładuj akumulatory, czyli dbaj o to, abyś miał siłę działać.
Oraz inne ciekawe prelekcje:
• Sukcesorzy pod lupą, czyli o planowaniu sukcesji i diagnozie kompetencji sukcesorów w Grupie Steinpol – Anna Jędrzychowska
• HR Business Partnering w praktyce – zakres działania i wyzwania na przykładzie Poczty Polskiej S.A – Marta Eromin
• Długofalowa strategia HR w organizacji. Budowanie roli angażującego Lidera – Ludmiła Wójtowicz
• Wdrażanie programu zarządzania różnorodnością w firmie na przykładzie ArcelorMittal Polska – Agnieszka Woźniak
• 5 gotowych pomysłów JAK REKRUTOWAĆ KREATYWNIE – Martyna Kosakowska
 
 
Organizacja konferencji Wyzwania HR 2014:
 
1. Większość z prelekcji miało elementy kilku minutowych warsztatów w grupie.
2. Wygodny hotel, dobrze dobrane sale
3. Catering i obiad w ciągu dnia
4. Wystawcy różnych firm
5. A na koniec losowanie kilku nagród.
 
 
Relacjonował: Janusz Orzelski
 
 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0