Akademia Twórców Gier (wywiad) – Techland

akademia gierZapraszamy na wywiad z Aleksandrą Gwarą, która opowiada o projekcie Akademia Twórców Gier, za pomocą którego firma Techland rekrutowała nowych pracowników.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HRS: Tematem Pani wystąpienia na konferencji HRcamp była „Edukacja jako remedium na problemy rekrutacyjne” w którym opowiedziała Pani o kulisach projektu Akademia Twórców Gier. Czy mogłaby Pani przybliżyć naszym czytelnikom na czym polegał ten projekt?
 
Aleksandra Gwara: Techland jest jednym z czołowych producentów gier komputerowych w Polsce. Zatrudniamy ponad 250 osób, ale wciąż mamy wiele nieobsadzonych stanowisk. Wynika to wprost z faktu, że na rynku jest bardzo mało ludzi o kompetencjach nam potrzebnych.
 
W związku z wyzwaniami związanymi z rekrutacją pracowników Firma Techland postawiła sobie za cel zaangażowanie się w edukację potencjalnych przyszłych specjalistów i jako jedyna Firma z branży gier komputerowych w Polsce uruchomiła własną Akademię Twórców Gier.
 
Akademia Twórców Gier to seria bezpłatnych kursów e-learningowych, zaprojektowanych i opracowanych przez doświadczonych specjalistów pracowników firmy Techland, które uczą jak tworzy się nowoczesne, światowej klasy gry komputerowe klasy AAA. Pierwszy kurs „Level design tzn. projektowanie poziomów w grach” został uruchomiony w marcu 2012. Przy tworzeniu kursu przyjęto zasadę – minimum teorii, a maksymalnie rozbudowana część praktyczna, zawierająca dużą ilość opisów, przykładów, zadań, ćwiczeń, filmów instruktażowych.
 
Kurs – patrząc od strony uczestnika – pozwolił na stworzenie zaprojektowanej autorskiej części gry, co wielu kursantom przyniosło sporo satysfakcji i dało obraz jak wygląda praca przy tworzeniu poziomów do gry komputerowej. Na potwierdzenie ukończenia kursu każdy uczestnik otrzymał Certyfikat oraz propozycję udziału w rekrutacji na stanowisko Projektanta Poziomów Gier Komputerowych lub na staż w Dziale Projektowania Poziomów.
 
Zainteresowanie kursem było bardzo duże. Na platformie e-learning, za której pośrednictwem realizowany był kurs z zakresu Level Designu, zarejestrowało się ponad 12 tysięcy uczestników, kilkaset osób ukończyło kurs, a 5 z nich zatrudniliśmy na stanowisku Młodszego Projektanta Gier Komputerowych.
 
HRS: Co było najtrudniejsze podczas realizacji projektu Akademia Twórców Gier?
 
Aleksandra Gwara:  Realizacja tak dużego projektu w czasie, gdy firma musi normalnie funkcjonować i prowadzić wysokobudżetowe projekty, było wyzwaniem samym w sobie. Rozwój wypadków sprawił, że przypominała zarządzanie kryzysowe. Ponieważ był to pierwszy projekt tego typu nie mogliśmy przewidzieć, czy zgłosi się kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt, a może setki chętnych.
 
Kiedy po odpowiednim nagłośnieniu inicjatywy udostępniliśmy publicznie w internecie nasz kurs, zainteresowanie przerosło nasze najśmielsze wyobrażenia. Zapisało się 12 tysięcy osób. A to spowodowało, że „zastrajkowały” systemy informatyczne: platforma internetowa oraz link do ściągania naszego autorskiego edytora czyli narzędzia do tworzenia poziomów gier komputerowych. Początek przypominał walkę z czasem, by wszystko działało mimo tak wielkiej liczby użytkowników.
 
Wyzwaniem była również konieczność utrzymania stałego kontaktu z tak dużą liczbą użytkowników. Szybko zmieniliśmy komunikację za pośrednictwem e-mail na taką za pośrednictwem forum, gdzie pogrupowaliśmy zapytania od użytkowników na kilka najczęściej pojawiających się kategorii.
 
HRS: Czy na konferencji HRcamp było coś co Panią zainspirowało?
 
Aleksandra Gwara:  Możliwość spotkania się i porozmawiania ze specjalistami HR z innych firm czy branż zawsze jest bardzo inspirująca. Z jednej strony spotkania te dają możliwość porównania wdrożonych już działań z działaniami w innej organizacji, a z drugiej poznania zupełnie nowych inicjatyw.
 
W tym roku podczas konferencji HRcamp szczególnie interesujące były dla mnie tematy związane z różnorodnymi inicjatywami pracowników. Mam tu na myśli te związane z zaangażowaniem społecznym, realizacją własnych zainteresowań oraz aktywnością na rzecz innych. Widać, że coraz więcej firm inwestuje zasoby tworząc pracownikom przestrzeń do realizowania swoich pasji osobistych oraz pomagania innym.
 
Poza tym zawsze wartościowa jest możliwość poznania praktycznych przykładów związanych z obszarem współpracy HR z menedżerami , które ukierunkowane są na dostarczenie przez HR istotnej wartości dodanej menedżerom. Bardzo cenna jest możliwość posłuchania jak działy HR szukają sposobów na działanie i stają się partnerami dla managementu.
 
HRS: Jakie są Pani cele na ten rok?
 
Aleksandra Gwara:  Jednym z głównych celów na 2014 rok Działu HR Techlandu, którego jestem częścią jest przebudowanie modelu kompetencji i połączenie go z pozostałymi systemami zarządzania zasobami ludzkimi. Mam tu na myśli systemy oceny okresowej, procesy rekrutacji, planowanie ścieżek karier oraz systemu wyłaniania grupy talentów i pracowników o wysokim potencjale rozwojowym. Ponieważ została podjęta decyzja o tym, że stworzymy ten model samodzielnie mamy okazję od początku roku realizować sporo bardzo inspirującej pracy.
 
Inny cel związany jest z wprowadzeniem na stałe do organizacji Kwestionariuszy Osobowości Hogana. Pierwszy mały cel chcemy zrealizować do końca 2014 i dać możliwość całej kadrze menedżerskiej uzyskania feedbacku po badaniu tymi kwestionariuszami.
 
Prywatnie mam natomiast zamiar zapisać się do szkoły fotografii, która jest moją pasją oraz zwiedzić Portugalię. Będzie co robić!
 
 
Aleksandra Gwara
 
 
 
Aleksandra Gwara, HR Specialist, Techland
 
 
 
 
 
 
 
Image courtesy of bplanet/FreeDigitalPhotos.net
 
 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0